torsdag 7. januar 2021

Året 2021 er i gang

 Fredag var første dagen i det nye året 2021. Vi hadde flott vær i julen, fint ble det også nyttårshelgen. Fredag morgen var kommet litt snø. Og nå var det tid for å ta fram kalenderne for 2021. Jeg har tre som skulle byttes ut. Først må jeg nevne Herøykalenderen. På forsida er et praktfullt bilde av tre geiter. Det er ei stamme med europeiske kystgeiter som lever på Skorpa, det er ei øy uten fastboende, vest for Nerlandsøya som ligger i Herøy kommune på Sunnmøre. Geitene går ute hele året, og det er få igjen av denne typen i Norge. 

Første dagen i 2021

var pyntet med snø


Villgeiter på Skorpa


Jeg bladde om til januar 2021, og bildet viser båter med sildelast. Bilde er tatt mellom 1953 og 1955. Jeg synes sjøen ser litt urolig ut, men god fangst. 

Januar- bildet


Videre gjorde jeg klar kalenderen om hundene som skal trenes opp til førerhunder for blinde. Til slutt kalenderen som har malerier laget av handikappa. På forsiden en vakker rose, og se på bildet som pynter opp for januar. Det er nesten umulig å begripe at det er malt med en pensel i munnen.

Skal bli førerhund

 Forsiden på kalenderen
utrolige malerier

Se på dette januarbildet!



 
Søndag som var 3. januar, var jeg og et par personer til fra familien til søndagskaffe på Kolsås. Nå skulle vi smake på julekakene igjen. Men først måtte jeg beundre utsikten, det var en flott vinterdag.

Utsikt

Kaffe og julekaker

Mandag 4. januar var været også fint, men nå var det kaldt, 6 minus. Tirsdag morgen tok jeg bilde fra balkongen da solen kom opp, det tror jeg ikke jeg har gjort før. Det var en fin morgen, men nå 9 minus. 

Solen kommer opp


Det ble en fin vinterdag


Dagene går sin gang i denne koronatiden, nå med oppblussing med mer smitte av korona. Jeg håper at nå vil vi alle ta dette alvorlig så vi får bremset denne pandemien. Vi er i gang med året 2021. Dessverre mistet vi flere personer i den fæle rasulykken i overgangen til dette året. Det er mange som starter 2021 med stor sorg. Likevel må vi håpe på et bra år for oss alle. Jeg vil avslutte med bildet jeg tok i går, for onsdag var den kaldeste dagen her som jeg bor. Måleren viste minus 12 grader.

Kaldt


  

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar