mandag 25. januar 2021

Blomsterarrangement, del 2, januar 2021

Turen til Praha og Bøhmen for en del år siden var i april, men der i området var full vår. Vi så byen Praha, og ene bildet er tatt utenfor stedet vi spiste lunsj. Vi besøkte flere byer på reisen, blant andre Karlovy Vary, på tysk Karlsbad. En sjarmerende by med kanal og mye blomster og fine trær.

Fra Praha

Ved lunsjstedet

Karlovy Vary
en vakker by

I 2013 ble det besøk i Wien. En dag tok vi en utflukt med Hop on- buss, og gikk av utenfor byen ved elva Donau. Fra holdeplassen så vi ned til stedet vi skulle, der var akkurat en festival, og flere fine blomsterarrangement. En dag besøkte vi slottet Shønbrunn, der var flott plantet.

Utenfor Wien
Vi så inn til byen
Fra parken ved slottet
Shønbrunn

På rundturen i Kina startet vi i Peking, og som jeg har fortalt før, syntes jeg det var mye fine blomster på Den Himmelske Freds Plass. Turen ble avsluttet i Shanghai, og der besøkte vi blant annet byens Chinatown. Der så vi også en kinesisk hage.

Fra Den Himmelske
Freds Plass
Mye blomster

Her i et kinesisk hageanlegg

I 2016 var flere fra familien en uke på Malta. Vi var fornøyde med rommene, for utsikten var eksotisk. På Malta var også en del fine blomster å se. Vi var på flere utflukter, blant annet til øya Gozo.

Fin utsikt på hotellet,

Prøver selfie på Gozo

Om kvelden ut på livet,
her Dina og Hedda

Da vi var i Milano i 2017, besøkte vi blant annet området Navigli. Det var et idyllisk område med lave bygg, og kanaler. Utenfor innganger var også pyntet med busker og blomster i krukker.

Fint område Navagli
Blomstrende trær
Pynt ved inngang

I 2015 var flere av oss på tur noen dager i Marrakech. Vi bodde på hotell i gamlebyen sør i nabolaget Kasbah. Gårdsplassen var fin pyntet med blomsterblad i fontener. Vi var selvsagt inne i sentrum av byen. Vi var på utflukt til Atlasfjella, til Ourika- dalen som sies å vare den fineste dalen.

Rosenblader på plassen
ved hotellet
I sentrum av
Marrakech

Blomster pyntet opp
hotellveggene på vårt hotell
Fra Atlasfjella

Til slutt vil jeg ta med bilder fra kjøreturen i Texas, USA, i 2018. Da vi var i Frederiksburg, så jeg mye flotte blomster, og da vi var på besøk på en vingård, måtte jeg beundre den spesielle blomstervasen.

Nydelige blomster

Støvel som blomstervase

Vi avsluttet turen i Galveston ved Mexicogulfen. Her hadde vi avslapning et par dager før hjemreise. Vi hadde fint vær. Her var også fine blomster, og flotte palmer.