lørdag 15. oktober 2022

På tur i Nord-Spania del 6

Vi fortsetter her med onsdagens besøk i vindistriktet i Riojadistriktet. Vi skulle til 3. vinhus. Nå kjørte vi til en liten middelalderby, Guardia. Først gikk vi en tur i byen der vi også spiste. Det var en svært pittoresk by. Det blåste litt i området.

Vi ser på området

Gatelangs

Gammel by
En sjarmerende by

Så skulle vi til siste vingården som het: Marques de Riscal. Vi dro dit, og spaserte siste stykket. Det var et helt spesielt område og spesiell byggestil

Spesielt

Vi spaserte mot vinhuset for å se på produksjonen. Vi gikk inn og ble vist rundt i hallene, og så alt som var lagret. til slutt gikk vi dit vi fikk smake på vinen. Hvorfor disse bildene ble uskarpe, vet jeg ikke, så jeg tar med kun noen få.

På vei for å se
Det lagres
Produseres mer
Lagres mer

Så gikk vi dit vi skulle prøvesmake. Da vi kom dit var alt klart, vi stod ved hver vår tønne, fremst stod han som ledet vinsmakingen og fortalte om vinene.  Ikke lenge etter denne seansen, var utflukten over og vi ble kjørt til hotellet,

Så til prøvesmaking

Klar ved min tønne

Turen er over

Vi hadde en interessant tur i Riojaområdet, og vi ble kjørt hjem til hotellet. Nå slappet vi av før vi dro til gamlebyen. Der avsluttet vi kvelden med middag. Vi gjorde som mange andre, vi valgte mat og stod ute og spiste, for kvelden var fin.

Snart slutt på kvelden

Nå var det blitt onsdag 28. 9, og siste dagen vår i Logrono. Vi startet dagen med et besøk i et shoppingsenter. Det ble litt handel også. Vi tok taxi både fram og tilbake, da måtte vi ha ansiktsmasker.

Fint Shoppingsenter

Etter en kort pause på hotellet, dro vi ut på byen. Vi passerte den fine kirken, og gikk gatelangs. Så ble det pause med lunsj.

Fin kirke

Så gatelangs
Lunsjpause

Mye god mat

Så gikk vi over brua til den andre siden. Det var strålende vær, nesten for varmt. På tilbaketuren studerte jeg jeg blant annet alle de fine trea, flere typer.

På vei til andre siden
Fint ved elva og brua vi gikk på

Huset var et museum, vi var inn,
før et privathus
 På tilbakevei over brua,
fine tre
Vi er tilbake i byen

Vi ruslet videre i Logrono som jeg syntes var en koselig by. Denne kvelden spiste vi middag i rimelig tid, for neste dag skulle vi reise videre.