søndag 9. oktober 2022

Reise i Spania del 2

 Lørdag 24. september tok jeg først bilde ved en slags statuer i gaten da vi vi gikk til hotellet der Rune og Iza bodde. Nå skulle vi gå samlet til det berømte Guggenheimmuseet. Det regnet litt denne dagen. Vi gikk inn på en kafé og spiste frokost.

Statuene



Vi gikk på kafé


Så rett til Guggenheimmuseet, på veien kom vi forbi en fin kirke, og flere typer utstillinger med forskjellig som frukt og grønnsaker.

En fin kirke

Grønnsaker

Så kom vi til Guggenheimmuseet som er et museum for moderne og samtids kunst. Det er et helt spesielt formet bygg; og på plassen ved museet sitter en diger bjørn eller en hundekvalp dekt av blomster.

Her ser vi mot Guggenheimmuseet


Er det bjørn eller hvalp?


Inne var høyt under taket
 

Inne var mange kunstverk å studere, noen kunne du gå inni, andre kunne du studere på litt avstand. I dette verket under kunne du gå inn


Her var mange typer kunst, jeg tenkte de hadde noen spesielle ideer, det var ikke alt jeg forstod, men det var spennende å se.


Her stod også en båt

Så kunne en gå i tuneller

Så gikk vi oppover i etasjene og nå ble det andre typer kunstverk, også malerier, her kunne jeg styre min begeistring. 


Pluss et til

Vi gikk til en annen avdeling og så annen type kunst. den likte jeg bedre. Som denne tulipanbuketten.


Som dette kunstferdige teppet laget forskjellige ting. Teppet syntes jeg var spesielt laget.
 
                                            
Nå gikk vi ut fra museet, men så nærmere på bygget, det var helt spesielt

     

Vi gikk til andre siden av bygget for å se de det jeg tenkte var en skorpion, eller krabbe.


Skorpionen

 
Gatelangs

I en gate var det full dans og vi stoppet for å se på.


Vi gikk videre gatelangs, men nå var det tid for lunsj, jeg spiste tomatsuppe.
Lunsj


 
Jeg spiste tomatsuppe

Vi gikk videre gatelangs og så på bebyggelse, da kom non karer løpende, det var et løp på gang.


Et løp på gang 
 

Nå så vi en kirke; og vi tok en tur inn, en fin kirke og fin innredning.

                                                                                    

                                                                    Også fin innredning
                                                                                                                                                                 


            Etterpå gikk vi inn et sted og tok en forfriskning, og pratet. Så ut igjen, folk danset i gaten.

                                                                            Full dansing
                                                                                       

                                               Vi avsluttet kvelden med middag. Så tilbake til hotellet.

                                                                                        



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar