torsdag 13. oktober 2022

Reise i Spania del 4, 13.10-22

Først vil jeg ta med litt mer fra dagen i går. Vi var også med på en tur med Sightseeing buss, og fikk sett flere steder av byen. Vi så staselige bygg, og vi så fotballstadion.

Staselige bygg


Et annet bygg


Fotballstadion


 Vi avsluttet dagen med middag, På vei dit møtte vi denne karen. Jeg har også bilder fra middagen, men visse bilder har jeg forbud mot å legge ut. Så da så.

Vi møtte denne karen. Han har ikke 

noe han skal ha sagt.


Så går vi over på mandag morgen 26.9. Helen og Binni kom til mitt rom med koffertene sine. De skulle ta bussen til Logrono. De skulle ta bussen sammen med Håvard og PC. Jeg skulle få bli med i bilen sammen med Rune og Iza, Bagasjen skulle de også ta med. Dermed gikk de andre til stasjonen, og var alt i full driv på bussen til Logrono. Jeg hadde sjekket ut fra hotellet, og ventet på å bli hentet. Mens jeg ventet, gikk jeg rundt og tok noen bilder. Først inne, her taket i en av salongene

Stilig sted

Bilde tatt litt tidligere på morgenen

Mens vi ventet utenfor, leste jeg på en plakett på hotellveggen at dette hadde vært et spesielt bygg. Hotellet var fra 1936-1937, og da holdt den baskiske regjeringen til her. Jeg tok bilde av Rådhuset rett bortenfor.

Rådhuset


Mens jeg ventet, studerte jeg også et spesielt formet bygg i en gate rett bortenfor, det var sikkert kontorbygg. 

Spesiell form

 Rune kom, og bagasjen ble satt i bilen, så startet kjøreturen mot Logrono. Vi kjørte samme vei som bussen, turen ville ta ca. 1 t og 45 minutter. Vi kjørte i grønt landskap, og etter hvert masse vinmarker.

I full driv

Vindistrikt

Vi nærmer oss

Nå er vi straks framme

Vi er i Logrono

Vi var framme i  Logrono kl. 12. 50. Vi måtte vente en stund på hotellrommene, så vi gikk en liten runde, og vi spiste lunsj. Så sjekket vi inn, dette hotellet var mye enklere, men et helt greit hotell.

 Hotellet
Rommet mitt ok

Nå var vi altså i Logrono, hovedstad i regionen La Rioja her i Nord Spania. Byen har ca. 143 000 innbyggere, og ligger ved elven Ebro. Pilegrimsveien Camino de Santiago, går gjennom byen. Dette  
distriktet har siste 10 årene vært Spanias mest kjente vindistrikt. Nå gikk vi en tur i gamlebyen.

I gamlebyen
Vi spiste lunsj


Vi går mot en fin kirke

Kirken  hadde to tårn
Pussig gatekunst 
Gatelangs
Blomster iblant

Jeg avslutter dette innlegget  i morgen.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar