lørdag 8. oktober 2022

På reise i Spania, del 1

Jeg skulle egentlig starte å skrive om reisen før, men jeg har vært plaget med dataen. Jeg dro  til ekspert og fikk saken ordnet. Vi startet turen fredag morgen 23. september, det var grått vær, men dagen før var det fint med de flotte høstfargene. Vi tre herfra tok taxi til Sandvika, derfra flytoget til Gardermoen. Der traff vi de to andre som skulle bli med. Mens vi ventet spiste vi litt. Da vi gikk om bord i flyet fra Lufthansa, regnet det.

Fint høstvær før vi dro

En matbit på Gardermoen
Det regnet da vi gikk om bord i flyet fra Lufthansa, flyet var i luften kl.13.5o. Det var grått skylag da flyet lettet, men litt etter fløy vi opp til knallblå himmel. Nå fikk vi alle utdelt en flaske vann. Snart så vi ned til tysk landskap, før vi landet fløy vi over et område med mye skog. Vi landet i Frankfurt kl. 15.3o

Først skylag

Vi nærmer oss Frankfurt

Så landet flyet og vi gikk inn i den store terminalen

Mens vi ventet spiste vi en tidlig middag. Plutselig hørte vi en typisk hivens tysk musikk. Det var en trio som underholdt. To herrer og en dame kledd i typiske folkedrakter. Det ble et hyggelig innslag.

Underholdning

Nå var Lufthansaflyet klart og ta os med til Bilbao i Spania. Det ble en fin flytur, og vi landet i Bilbao  kl.23.15. Fra flyplassen tok vi taxi til hotell Carlton, vi slo på stortromma først to nettene , for dette var et hotell med flere stjerner. Men vi sjekket inn, og gikk rett til køys.

Vi drar fra Frankfurt

Så til hotellet som var flott, her fra hallen