mandag 24. oktober 2022

Vi er i gang med oktober, 24,10, 22

 Da vi skiftet fra september til oktober, var vi i Nord- Spania, men reiste hjem dagen etter. Vi dro på tur da september var godt i gang. Første bildet er tatt 3. oktober da jeg kom fra butikken.

Høst


Det var litt skiftende vær, en dag, 10. oktober var grått og litt regn, men litt seinere så det ut som på  bildet under.

En flott regnbue


En søndag hadde jeg besøk. De hentet noe  som stod i boden hos meg, og de hadde med mye godt og styrkende, for jeg hadde vært syk en stund etter jeg kom fra tur. Nå var besøket over, de er klar å dra.

Joni klar å dra

Jeg var som nevnt i Spania da vi skiftet måned, så jeg måtte bytte om til oktober da jeg kom hjem. Det var kalenderen med førerhunder, og den der bildene blir malt med en pensel i munnen. 

Skal bli førerhunder


Malt med pensel i munnen


Søndag 16, 10 så jeg den voksende månen fra verandaen, vanligvis ser jeg den seinere på kvelden fra balkongen. Men nå var han et flott syn over bebyggelsen.

Tidlig måne

 18. oktober var en fin kveld, men ikke særlig temperatur, kun pluss 7 grader. Neste morgen var det kvitrimet på alle tak og på landskapet. Nå går det snart mot nytt månedsskifte.

Fin kveld, her fra Kolsåstoppen


Litt senere så det slik ut

Og neste dag så det slik ut
sett fra verandaen

  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar