fredag 15. desember 2023

Mer feiring før jul

 Tirsdag 12. desember var jeg igjen i selskap. Før jeg gikk så jeg ut på balkongen, der lå snø, og det var  kaldt. Men nå ble jeg hentet med bil, og det var bursdagsbarnet som kjørte. 

Snø på balkongen


Da jeg var framme, kom jeg inn i en varm stue, og det brant lystig i ovnen, og bursdagsbarnet hentet mer ved, her skulle det bli varmt og koselig.

Varmt i stuen

Og her var julestemning

Bursdagsbarnet med viktige gaver  


Så ble det middag med gryterett to sorter ris, grønnsaker og tyttebær-sylte. Fruen i huset hadde gjort klar middagen. Og maten smakte utmerket.

Middag

Så ble det prat rundt bordet om verdens gang og krigene som foregår ute i verden. Men vi hadde det fredelig og godt, og kunne feire selskap i fred og ro. Etter hvert ble det kaffe og kaker .

Så ble det kaffe


Etter at selskapet var slutt, kjørte bursdagsbarnet oss gjestene hjem. Det så ikke ut til at han var blitt en dag eldre. 

Selskapet snart slutt



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar