onsdag 27. desember 2023

Så er julen 2023 over

 Før jeg dro på julefeiring, så jeg en nisse som alt var på vei med julegaver. jeg stod ved kjøkkenvinduet og ventet på bilen som skulle hente meg.

Julenissen i farta


 Så dro vi dit vi skulle feire julekvelden. De unge damene kom i sin fineste stas. En ung mann satt i kjøkken-kroken og ventet på middagen. En stod ved juule-stjernen, og jeg slappet av og tok livet med ro.

Klar for middag'

Ung mann slapper av


Ved jule-stjernen

Tar livet med ro

En som venter på middag

Middagsbordet var dekket

Så tok vi plass ved bordet da julematen var klar. Det var typisk norsk julemat med ribbe, mår og alt som hører til. Det smakte nydelig, 

Julemiddag

 Herlig mat

Da alt var klart, ble det utdeling av julegaver. En av de unge damene delte ut. Det tok sin tid, men det var en artig stund,

Gavene deles ut
En tok vekk papiret

Det ble en morsom stund, og jeg tror at alle ble fornøyd. På en av gavene jeg fikk, prydet et fint bilde av Joni utenpå. Senere på kvelden ble det spilt spill. Det ble en hyggelig julekveld,

Bilde av Joni


Det var et flott vintervær i julehelgen. Jeg tok bilder første juledag. Nydelig vintervær, men altfor kaldt.

Tatt fra verandaen
Tatt fra balkongen

Så ble det selskap igjen første juledag. Da var vi hos en annen familie, og nå ble det servert fiske-mid-dag, og med alt tilbehør. Senere ble det riskrem og rød saus til desser. Igjen en god middag.

Fint pyntet i stuen
Juletreet
Middagsbordet klart

Pablo er med 

En av gjestene

Så nydelig dessert


Så avslapning


Ut på kvelden takket vi for oss etter en meget god middag. Neste dag var andre juledag, og da skulle vi samles igjen og feire siste av juledagene,.

Her slapper en av

I går på andre juledag var like flott snølandskap, jeg tok bilde fra verandaen klokken ca. 15,30, og da var månen alt på plass.

Fint vær

Vi dro til middag der vi var julaften, der skulle vi igjen spise julemiddag. Og det smakte like godt, kanskje enda bedre enn julaften. Da var det også besøk av to småjenter, men der er det foto forbud så jeg tok kun noen få bilder der. 

Et nydelig julemåltid

Senere ble det karamellpudding,
fløte-krem, pluss frukt


Det smakte godt


Det ble en hyggelig kveld, pluss mye og god mat. Denne kvelden ble også avsluttet med spill, mest spørsmål. Vi hadde en hyggelig julefeiring, og kan ikke klage på været. Et strålende vintervær.   

Ved bordet
Avslutter med spill











 

 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar