torsdag 4. januar 2024

Vi er i gang med januar 2024

Først vil jeg ta med litt fra Nyttårskonserten fra Wien første nyttårsdag, den bruker jeg å se hvert år. Jeg har vært der en gang, men ikke på nyttårskonsert, da så vi en mindre konsert. Vi satt oppe på galleriet. Men vi så salen og den er praktfull. Og nå på Nyttårskonserten var den utrolig flott pyntet.

Konsertsalen er praktfull

 

  Vakre blomster


Fra orkesteret


Dirigenten

Mer blomster


Også ballett, men det var opptak


En flott konsert i en fin sal

Så fant jeg fram de nye kalenderne. Først bladde jeg fram januar på de nye kalenderne, først en av de små hundene som skal bli førerhunder, de er små og søte.

Skal bli førerhund

Neste bilde er fra kalenderen med bilder malt av handikappede. Bilde heter: Høyt på tå. Det er malt av en person med penselen holdt med ene foten. Jeg synes det er helt utrolig. 

Høyt på tå

I år har jeg bare tre kalendere, og den siste er  av fine landskaper gjennom de forskjellige årstider. Jeg synes det er et flott bilde.

Bildet i januar

Vi har hatt mye snø, bildet under er tatt i nabolaget da jeg var på vei hjem etter å ha vært på handel. Men plogen er stadig i sving.

Mye snø

Plogen i sving, bilde tatt fra verandaen


 Snødd har det gjort i flere dager nesten uten opphold, hvis jeg er i stuen, er det nesten ikke utsikt. Ellers bruker jeg å se ned til en liten skog. Utsikten var dekket av snø. Nå har det heldigvis sluttet å snø. I dag er det opplett vær og minus 10 grader. Men nå er det meldt kaldere.

Først så jeg litt av tretoppene


Nå er dette utsikten
fra balkongen











Så startet vi på hverdagen i det nye året, og det først som dalet ned var snø, masse snø




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar