torsdag 14. mars 2024

Kjøretur i California, del 4

Torsdag 2. august skulle vi kjøre fra Harris Ranch. I resepsjonen var møblene trekt med kuskinn. Vi kjørte videre, men stoppet i den lille byen San Luis Obispo, der hadde vi hørt lå Madonna Inn som ble bygget i 1958 som motell, men senere ble utvidet. Innredningen var i stilen kitch. Det meste var i rosa, også kakene .

Vi sjekker ut fra Harris Ranch

Stopp ved Madonna Inn.
her fra restauranten

Fra trappen til andre etasje

De fleste kakene var også rosa

Etter å ha drukket kaffe og smakt på de rosa kakene, dro vi videre. Nå kjørte vi til Pismo Beach. Stedet er berømt for å ha en av Californias lengste og bredeste strand-strekninger. Der tok vi inn på hotell Sea Crest. Rett ovenfor hotellet beitet mørke kuer.

Fra området

Kuene beitet bak hotellet

Etter å ha kommet i orden på hotellet, gikk flere av oss langs stranden mot nærmeste pir, skoene bar vi.  På bryggen ved piren så vi flere fra følget satt samlet på en utekafé, og vi satte oss der. Etter hvert så vi en strålende solnedgang,

På utekafé

Solnedgang

Fredag 3. august dro noen av oss på tur for å se Hearst Castle som ligger på toppen av en ås i Californi-as Santa Lucia Mountains. Vi parkerte i nærheten, og ble med på en omvisning. Først med buss opp til toppen. Der ble det omvisning. På huset er to tårn som er inspirert av en kirke Hearst likte godt. Huset ble tegnet etter ønsker fra aviskongen William Hearst .

Huset med de to tårn

Hele private området

Inne var mange rom, men jeg tar med bare studierommet. Jeg ble mest opptatt av parken rundt huset, den var fantastisk flott. Masse blomster og fine murkanter, tennisbane og svømmebasseng. Et utrolig fint område.

Inne var studierom

Lekse blomster

Fine murkanter
Blomster og statuer

Lekkert basseng

Vi kjørte tilbake til Pismo Beac. Om kvelden spiste vi middag på hotellets restaurant. Da solen var gått  ned, gikk vi ut for å se på de flotte fargene. Ikke lenge etter tok vi kveld.