lørdag 16. mars 2024

Kjøretur i California, del 5

 Vi sjekket ut fra hotellet og kjørte fra Pismo Beach. Nå kjørte vi mot Santa Barbara.. Vi gjorde et kort stopp der. Så kjørte vi videre gjennom Malibu, en gjorde et kort stopp. Byen er kjent for strendene, og for de berømte stjernene som ha hus også i denne åsen,

Drar fra hotellet i Pismo Beach

Stopp i Santa Barbara


Kjørte gjennom Malibu men gjorde et kort stopp,

Så også på sjøen

Kitt også opp i dalsiden

Nå kjørte vi siste biten til Los Angeles, største byen i California. Der leverte vi vi leiebilene og de fleste av oss sjekket inn på Hotell Rooswelt. Senere gikk vi ut og spiste middag.

Fra middagen

På vei tilbake til hotellet, kom vi forbi et kjempe-bilde av Frank Sinatra, det måtte jeg ha et bilde av. Så tok vi en ganske tidlig kveld.

Sammen med Sinatra

 Dagen etter tok vi en Hop On buss som kjørte i blant annet områdene Hollywood, ned Sunset Boule-vard, så Beverly Hills, Rodeo Drive, og flere strøk. Et sted passerte vi statuen av John Wayne  som var Cowboy i mange filmer, og fikk også Oscar.

Fra Beverly Hills

Statuen av John Wayne
 

Så gikk vi til Walk of Fame, der stjernene av berømte stjernen er felt ned i fortauet. Mange svært kjente navn på filmstjerner, her er Sophia Loren. Her i strøket så vi også folk som lignet på kjendiser, blant andre Michael Jackson. 

Jeg sitter ved en stjerne

Han lignet på kjendisen


Senere slappet vi av ved bassenget på hotellet. I bakgrunnen ser vi i det avlange bygget der Marilyn Monroe bodde, i tiden da hun slo gjennom som filmstjerne. Hun bodde en stund her på hotellet.

I bassengområdet på hotellet


Mandag 6. august dro vi til Venice Beach, et digert strandområde i Los Angeles. Her slo tidligere poeter og kunstnere seg ned. Dette er et populært område å besøke. Her er en lang bilfri promenade.

Vasser i Stillehavet

På Venice Beach

Senere ble det middag ute på strøket, jeg vil kun nevne desserten jeg bestilte. Jeg ville ha et lite kakestykke. Det kom et digert kakestykke, jeg fikk en til å hjelpe meg å spise det opp. 

Et voksent kakestykke

 Neste innlegg mandag.. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar