mandag 18. mars 2024

Kjøretur i California, del 6

Det var tirsdag 7. august og vi skulle besøke Universial Studios i Los Angeles. Der var vi med på mye morsomt, blant annet i små båter i fosser og stryk, og vi så båt-show, og et fly kom også styrtende i full fart, og det var ild og eksplosjoner.

Først dro vi dit

Også et fly tok del

Men også pene unge damer som danset og tok seg av sørlig det mannlige publikum. Vi var der i mange timer. Middag spiste noen av oss denne kvelden vi på et sted ved Sunset Boulevard. Men har ingen foto jeg kan legge ut.
Her en som er omringet

Neste dag tok vi en ny utflukt i Hollywood-området. Da så vi også flere steder hvor kjente stjerner bodde. Det var et fint område.

En ung dame på en utsiktsplass

Fra Hollywood-åsen

Da bodde Marilyn Monroe i dette huset

Porten inn til Cher sitt hus

På vei tilbake

En hadde ikke vært på Venice Beach, derfor dro noen av oss dit en rask liten visitt. Det var fint vær og ikke lenge før solnedgang.

Visitt på Venice Beach

Middag denne kvelden var på restauranten Rolling Stone, men har ikke foto. Da vi kom tilbake til hotellet, og satte oss i basseng-området, kom vi i prat med sjefen der, og han forstod vi gjerne ville se rommet der den første Oscar ble delt ut. Han ringte til en. Så forklart han hvor på hotellet vi skulle gå. Vi gikk inn rommet, der var litt dunkelt, men vi så rommet.

Her var første utdeling

Torsdag 9. august var dagen vi skulle kjøre videre, og vi sjekket ut fra hotellet. Men først en rask titt opp i Hollywood-åsen, for en hadde ikke vært med på utfluktene dit. Første et stopp der det store skiltet står.

Skiltet i bakgrunnen

Så kurs mot Las Vegas

Da vi var framme, sjekket vi inn på MGM-hotellet. Sjåførene dro til flyplassen og leverte bilene.  Så gikk vi ut på byen og spiste middag. Nå så vi hovedgaten populært kalt Stripa, opplyst. Jeg tok en tidlig kveld.