fredag 8. mars 2024

Kjøretur i California, USA, del 1

Jeg fortsetter å minne meg opp igjen på tidligere turer, slik trener en hukommelsen. Nå er jeg kommet til kjøreturen i California i 2012. Vi startet først med noen dager i San Fransisco. 25. juli startet reisen. Først fly til New York, så fly derfra til San Fransisco. Der sjekket vi inn på hotell for noen dager. Vi var en hel gruppe som reiste, Vi var trette etter reisen, så det ble en tidlig kveld. Men tok første en tur ut og spiste middag.

To på flyet

Nå i San Fransisco

En tur ut for å spise middag

Tirsdag 26. juli tok vi Hop on-buss for å få se San Fransisco. Vi satt oppe på taket og hadde god utsikt, en stor og fin by. Vi kjørte også over den store broen The Golden Gate. Det blåste litt denne dagen. Jeg fikk et godt inntrykk av byen.

På busstur

Kjører over brua

Vi så også bratte gater

Da turen var over, spaserte vi også oppe i de gatene der det så ut som hus stod på skrå. Vi var også opp og så på de svingete gatene ved Lomdard Street.

Hus så ut som de stod på skrå

Mange svinger

Fint område
Fin utsikt her oppe

Snart er det middag

Fredag 27. juli hadde vi bestilt utflukt til Napa Valley, og ble kjørt dit i det spesielle gulaktige land-skapet. Da vi kom fram, ble det vinsmaking. På vingården var fint med mye blomster. I Napa Valley er over 200 vinprodusenter.

Spesielt landskap

Fine blomster

Her så vi oss rundt på området, og det ble vinsmaking. Nå så jeg enda mer flotte blomster, og foto ble tatt. Blomstene duftet nydelig.

Mer blomster

Så vinsmaking

En flott vingård

Napa Contey er et fylke nord for San Fransisco Bay, og er et av de opprinnelige fylkene i California, opprettet i 1850 ved Statsdannelsen. Nå kom vi til neste vingård og der var mange vinmarker.

Mange planter

Her blir vi orientert om stedet

Vi satt i skyggen og slappet av

Så var turen over, og vi ble kjørt tilbake til San Fransisco. Eter en pause gikk vi ut for å spise middag, og så nærmet kvelden seg. Nå hadde vi bare en dag igjen i San Fransisco, før bilturen startet.