mandag 27. mai 2013

Ei kjekk helg mai, 13

Vi hadde et flott vær denne helgen med sol og varme. Fredag var jeg en tur i Oslo. Lørdag fikk jeg en telefon om jeg ville spise reker på verandaen hos slekt på Kolsås. Jeg takket ja. Men først måtte jeg plante litt i balkongkassa. Hadde gått trimtur før på dagen og svinget da innom Bryn Hagesenter og handlet noen planter på hjemveien.

Fikk plantet litt

 Skulle tro jeg er svensk


Da tiden kom ble jeg hentet, og vi fikk en fin ettermiddag og kveld på verandaen. Først satt vi bare og koset oss i det varme været og pratet om ting vi hadde gjort i løpet av uka.

Varmt på verandaen

Så kom rekene på verandabordet sammen med tilbehør, salat, loff, majones, sitron, og kvitvin. Det smakte godt i varmen.

Rekeaften

Vi satt lenge ved bordet, solen gikk ned og den prosessen farget horisonten i fine, rosa og rødaktige farger. Fint var det. Vi pratet videre en stund før vi avsluttet vår rekeaften.

Eventyrlig horisont

Søndag ble en like varm og fin dag. Igjen ble det en lang trimtur, og denne dagen også svinget jeg innom hagesenteret som var åpent nå på ettermiddag. Jeg måtte ha noen planter til. De ble plantet sammen med de andre plantene. Så var det bare å sette seg og nyte resten av helgen som var på hell.

Plantene pynter opp

       
Søndagskvelden snart over


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar