onsdag 1. mai 2013

Trimtur 1.mai, 13

Igår var siste dagen i andre vårmåneden. Da som jeg vanligvis gjør, gikk jeg ut på balkongen for å se på det fine lyset som blir om kvelden når det er fint vær. Det er flott å se på de forskjellige fargetonene.

Fin himmel


I dag er det 1. mai og vi starter på siste vårmåneden. De to første er ikke stort å skryte av værmessig, i alle fall ikke varmen. Skuffet over at ikke Aftenposten kom i dag, tok jeg med frokosten og spiste foran tv og så på tekst- tv. Så ut på verandaen over inngangspartiet for å se hvor langt de var kommet med bygnings- arbeidet på blokka som brant ned i fjor. Heldigvis var jeg på tur i Trysil og bare så brannen på tv.

Bygging på branntomten


Etter lunsj ble det trimtur. Jeg passerte KI- Senteret og der så stille ut siden det er fridag. I senteret er kafeer og mange butikker, i sokkeletasjen er bibliotek. Navnet KI kommer fra Kjøpmannsintituttet som holdt til her frem til 1990. Kjente gryndere har blitt utdannet her. Det kan nevnes karer som Stein Erik Hagen, og Petter Stordalen. 

Litt av KI- Senteret


Jeg spaserte videre og så etter vårtegn. På Bryn Hagesenter var de begynt å sette ut planter, det er et godt tegn. Personlig synes jeg det er for tidlig å plante ut noe enda, i dag er det kun ti plussgrader.

Et vårtegn?


Før jeg snudde tilbake tok jeg en titt bortover mot Kolsås. Det var flott å konstatere at all snøen var borte og trærne hadde bare greiner, de var forlengst kvitt all snøen. Nå ligger snøen kun i skibakken.

All snøen er borte


På siste strekningen er det et stykke med litt trær her og der. Da så jeg masse kvitveis bare et par meter fra gangveien. Store tuer med kvitveis innimellom trærne. Det er iallfall tegn på vår slo jeg fast før jeg gikk siste biten av trimturen. 

Kvitveis et sikkert vårtegn


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar