torsdag 9. mai 2013

Lett blanding med gamle bilder, 9. mai- 13

Det blir litt av hvert i denne bloggen. I starten blir det noen båtbilder. Aller først et bilde som er tatt i Tjørvåg på 1950- talet. Vi ser ei ishavsskute ved kai.

På 50- talet


På en ferietur på Sørlandet i 1964 ser vi hydrofoilbåten Sleipner i full speed på Sørlandskysten.

Sleipner


Så to bilder der vi ser fangst av havets sølv, den blanke silda. Bilda er tatt om bord i Lervik Senior våren 1967. Skulle ønske jeg hadde sild så jeg kunne koke, steike, og lage sildekaker. Vi må nøye oss med bilda.

Fangst av sild


Havets sølv


Så tilbake til landjorda og musikk. På bildet under ser vi Tjørvåg musikk- korps som spiller mens de venter på ferga i Stokksund. Korpset skal til Ytre Herøy. Dette er i 1973.

Venter på fergen


Ferga kom, og korpset dro til Ytre Herøy. Nå ble det marsj utover mot Fosnavåg og Herøymessa i 73.
Bildet er tatt nær kirka.

Full marsj


Vi er komne til Herøymessa 73, og her treffer jeg slekt. Det blir en hyggelig prat med Jorun Larsen, og rundur på messeområdet. På bildet under står jeg i blått og prater med Jorunn som står nærmest båten.

På Herøymesse


Siden det er konfirmasjoner rundt om, passer det å avslutte dette innlegget med et bilde fra konfirmasjonen i Indre Herøy kirke i 1971. Her er bare å fatslå at tida raser av sted.

Konfirmasjon 71


I morgentidlig drar jeg til Sunnmøre, også i konfirmasjon. Tirsdag blir neste blogg om den turen.
 


 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar