tirsdag 10. september 2013

Første høstuken i 2013

Lørdag som var siste dagen i august, var flere av oss i innvielsesselskap i en fin leilighet i Oslo. Været var strålende. På takterrassen var flott utsikt over store deler av Oslo.

Fin utsikt

På den digre takterrassen en trapp opp fra ellevte etasje, var god plass, og her kunne en slange seg i gode sommermøbler og innvie med et glass vin.

Luksusliv

Men nå ble det servert god mat som en kunne velge og vrake av. Det ble en kjekk innvielseskveld. Et par av gjestene måtte ta en avslappende stund på gjesterommet.

Bare å forsyne seg

To som slapper av

Vi har hatt et fantastisk vær denne helgen også, men da jeg gikk tur søndag, så jeg at de grønne trærne har fått et ganske stort innslag med gult. Naturen ser ut for å følge kalenderen.

Første september

Gult innimellom


Denne søndagskvelden ble det en utrolig flott solnedgang. Himmelen ble et spektakulært syn.

Vakkert

I går var det valgdag. Jeg gikk til skolen jeg hadde fått oppgitt og som ligger rett ved. Der gjorde jeg min borgerplikt. Været var fint også på valgdagen, og jeg bestemte meg for en tur inn til Oslo etter lunsj. Mye folk var ute i gatene, flaggene var til topps på de offisielle bygningene. Slik også på Rådhuset.

Flagget til topps

 Jeg spaserte forbi Stortinget og lurte på hvem som skulle sitte der etter valget. På Karl Johan satte jeg meg på Grand Cafe og spiste et smørbrød og drakk kaffe. Jeg satt ute i solskinnet og så på livet. Men så bussen tilbake. Om kvelden ble det å følge med på valgsendingene, og nå vet vi omtrent hvordan fordelingen i Stortinget blir. Nå er det bare å se hva neste dagene byr på.

Stortinget

   


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar