onsdag 18. september 2013

Midten av september 2013

Fredag fikk jeg besøk av ei ung dame som ville ha gode råd til å skrive et portrettintervju. Hedda har alt startet i 9.- klasse på ungdomsskolen. Hun kom rett etter skoletid, og det var skikkelig kjekt å få ta del i skolearbeidet.

Hedda

Da hun var gått, for jeg og svinset på kjøkkenet, og da jeg så ut vinduet så jeg et par personer som for svevende på himmelen. Jeg hadde ikke hørt flyet, så de kom i stillhet. Til slutt hang åtte og dinglet oppe i det blå, men jeg klarte å få kun sju samlet på et bilde.

Først dukket to opp

Så kom flere

Så kom høsten. Søndag regnet det, blåste litt, og skodda hang ned i høgdene. Et skikkelig ufyselig vær, men en sunnmøring har vært vitne til en høstdag før. Kikket jeg ut kjøkkenvinduet så det grått ut, så jeg til høgre lå skodda som et mørkt teppe. Ute på balkongen var vått og trist. 

 Surt ute

Skodda viste seg

Vått og høstlig

I går kom folk fra familien, og da var en stor gryte fårikål klar. De hadde med en fin plante. Var så opptatt med å prate at jeg glemte å ta bilder. Men planten ble til slutt foreviget.

Fin plante i fin krukke

I går på tirsdag 17. september var Dina 12 år. Hun skulle feire privat i går, men vi i familien skal feire henne senere. Men jeg tenkte på hvor fort tida går. Det er ikke så lenge siden hun satt og fulgte med hva de andre drev på med.

I Bærum2001

Men det varte ikke lenge før hun sprang rundt. Nå skulle verden utforskes. Blant annet til Thailand der hun også matet elefanter i 2009.

I Thailand

Etter cruise i Karibia fikk hun mersmak, nå ville hun på cruise i de greske farvatn. Bilde er tatt i en pause mens båten er i fart. Det var i 2011. Nå er hun altså 12 år. Det må vi komme tilbake til når vi skal feire henne i familien. 

Pause i greske farvatn


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar