tirsdag 10. desember 2013

Jula er i rute, tross vekslende vær, 2013

I dag må jeg fortelle litt om været. Været her skifter fort. Det er jeg vant til fra Sunnmøre, men der var ofte mer stabilt med regn og blåst. Fredag ettermiddag så her slik ut.

Klokka 15.30

Lørdag kveld var også nydelig lys i synsranda og en ny måne pyntet opp, Det var bare å ta seg tid nå i dagene før jul og se på naturen og vinterhimmelen.

Lørdag kveld
 
 

Jeg har forstått at ene naboen i et av husene overfor parkeringsplassen pynter framsida på huset sitt hvert år før jul, og første advent er dagen da lysa blir slått på. Bilde under får ikke fram mengden med lys. Han har en endeleilighet, og på siden er også fullt med lys i forskjellige farger. På bildet får vi bare en aning av naboens lysfest i jula.

Et lite inntrykk

  
Lørdag morgen var det flott da sola kom tittende over åsen, men ute viste måleren minus seks grader, og om natta hadde det snødd kraftig, så brøyting måtte til.

Sola titta over åsen

 Men snø og -6

Det ble verre og snødde mye av søndagen, og brøytebilene buldret av sted. Men i dag er det plutselig mildere og snøen synker sammen i sørpe. Variabelt vær. Da er det fint med innearbeid med litt julestri. I dag har jeg fått pakket ferdig en del julegaver, så da er gavene i rute. Men har en del igjen enda. Det har vel de fleste tenker jeg.

Da er disse ferdige

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar