lørdag 7. juni 2014

Første uken i juni- 14

Da er vi komne en uke inn i sommeren, og her går livet sin vante gang. Tirsdag ved frokosten så jeg at barnehagen dro på tur. Små tasser virket opprømte der de hastet mot bussen.

Ut på tur

Enda flere barn

Nå hadde de fylt to busser, og jammen kom den tredje. Da kom jeg til at det måtte være flere barnehager som hadde slått seg sammen. Jeg lurte på hvor de skulle, for mange av barna var små og satt i sportsvogn.

Siste bussen

  I Aftenposten torsdag leste jeg at politiet hadde kastet ut okkupantene i Brakkebygrenda. Vi så den da vi besøkte Gamlebyen på søndag. Brannvesenet kom med en stigebil så de fikk tak i de som hadde klatret oppå tak og i trær. Skulle tro det var apekatter. Nå skal der ryddes opp.

Slutt på moroa

I går var her tilløp til dramatikk. Jeg satt på datarommet mitt og ante fred og ingen fare, så ut vinduet og syntes det var da svært som de fyrte nå i det flotte været. Men forstod fort det måtte være noe som brant for røyken var tett.

Røyken var tett

Det brant

Fra verandaen så jeg at det var ved inngangspartiet det var brann, og nå lød sirener, tre brannbiler, politi og ambulanse kom.

Ambulansen stod klar

Men nå fikk de kontroll over brannen, for den ble oppdaget fort, og brannvesenet var kjapt på plass.

De har kontroll

 Brannen slukket

Brannen var på baksiden, så hvor stor skade som hadde skjedd så ikke jeg herfra, men etterpå gjorde brannfolk seg klare til å gå inn og se. Da ambulansefolkene kom tilbake med båren så jeg at den var tom, så ingen var blitt skadd. For et par år siden brant det i huset rett ved og da omkom en person, men da var huset overtent og brant helt ned. Nå gikk det over med skrekken.

Brannfolkene gjør seg klar



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar