mandag 20. januar 2020

Hverdag og fest, januar 2020

Dagene går, vi er kommet over halvveis i det nye året. Jeg har fulgt med på EM i håndball, de norske guttene har spilt glitrende så langt. De er utrolig raske, og de er flinke å få ballen i mål. Slik så tabellen ut før de spilte kamp på søndag.

De ligger godt an


 Lørdag var jeg og flere andre i familien i selskap i Oslo. En i familien hadde bursdag, det skulle feires. Da hilste vi også på en gjest som var på besøk, en av nabogutta da vi bodde på Sunnmøre.
Jeg gikk ut på balkongen, der var fortsatt julebelysning.

Arild, til venstre,
er på besøk
Belysning på balkongen

Det ble dekket til middag, og vi tok plass. Jeg studerte serviettene og ville vite hvor de var kjøpt. De var kjøpt i USA på siste turen dit, fortalte de. Middag ble servert, god mat.

Middagsbordet klart
Serviettene fra USA
En av gavene

Etter den gode middagen ble snacks servert. Så ble det vinsmaking, tre viner skulle plasseres i rett rekkefølge. Det ble konsentrasjon om oppgaven mens det skulle avgjøres, men artig også. Det viste seg at nr. 1 var spansk, nr. 2 var fransk og nr. 3 var italiensk.

Snacks

Vinsmaking

Jeg så en fin plante i stuen, men glemte å spørre hva den het. Nå ble det kaffe og kake og prat ved bordet. Bursdagsbarnet ble fornøyd med sine gaver, og det ble et hyggelig selskap.

Fin plante
Arild med kakefatet


Været denne uken har også vært fint, bortsett fra et par dager med skodde. Bildet under tok jeg fra verandaen søndag ettermiddag. Søndag kveld så jeg håndballkampen mellom Norge og Sverige. Våre gutter vant igjen, nå med 23- 20. Norges målmann, Bergerud, ble kåret til kampens beste spiller. Men nå kommer kampene mot mesterskapets beste lag, så vi må ikke ta som en selvfølge at Norge går videre. Våre gutter har gjort en bragd alt nå.  

Søndag ettermiddag
Håndballgutta slo ut
Sverige

Bergerud kampens
beste spiller
Nå ser poengene
slik ut




 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar