torsdag 20. mai 2021

17.- mai er over for 2021

 Først vil jeg nevne dagen før grunnlovsdagen, søndag 16. mai.  Det var fint vær og jeg gikk trimtur. Jeg så en del folk, mange syklister, noen joggere, men de fleste gikk trimtur. Denne dagen måtte jeg beundre noen gule busker som livet opp ved veien her og der. Så traff jeg et par fra familien som skulle ut og gå tur, men de skulle gå en lengre tur, så vi bare pratet litt så gikk de raskt av sted. Jeg fortsatte, men måtte stoppe og se på noen lave, spesielle tre.

Gule busker

Paret gikk i rask tempo i

motsatt retning 


Lave, fine tre


På hjemvei passerte jeg Bryn hagesenter, og der var en del folk som handlet blomster, nå skulle det pyntes til 17. mai. Men legg merke til i bakgrunnen, der er skibakken, og nå kun noen snøflekker igjen. Da jeg nærmet meg trappen til inngangen, hadde de pyntet med nye blomster i blomsterkassen.

Folk handler

 Nye planter i blomsterkassen


Mandag var 17. mai og Norges nasjonaldag. Tidlig på morgenen var opplett vær, jeg hørte korps musikk, åpnet et vindu og hørte feiende toner ved en barneskole i nærheten, jeg så litt folk også. Men det skulle ikke være folketog med korps i spissen som det bruker å være, grunnet korona. Det gjorde ingen ting, for nå startet det å regne. Jeg satte flagg ut på verandaen, og etter hvert gjorde jeg klar  til lunsj, da ventet jeg to damer.

Norske flagg på verandaen

17. mai lunsj

Planen for middagen var å grille på Kolsås, men været var enda tettere regn. Men vi som kunne, møtte opp. Regnet var like heftig, men flagget vaiet på verandaen. Det ble ikke grill, det endt med at maten ble tilberedt i ovnen på kjøkkenet. Men maten smakte like godt. Det ble 17. mai- feiring likevel.

Flagget vaiet


Bordet stod klart


  Maten smakte godt

Tirsdag så jeg første delfinale i Grand Prix. Noen av sangene var så spesielle at jeg tok en tur ut på balkongen og så på noen av trærne som hadde pyntet seg med kvite blomster. Så inn igjen og se, men det ble et par turer til ut for å se på naturen. Så kom den norske engelen, og den sangen likte jeg, pluss et par til. Så skulle utlandet stemme, av de som kom videre ble Norge ropt opp først. I kveld skal andre delfinale gå, og lørdag er den stor finalen. Da spørs det hvem som vinner. 

Tre pyntet med kvite blomster


TIX med Fallen Engel





 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar