onsdag 26. mai 2021

Måltider med utsikt, del 2, mai 2021

 Først vil jeg ta med et bilde fra en frokost i Kambodsja fra turen i 2018. Vi var i hovedstaden Phnom Pen, ved frokosten neste dag, hadde jeg god utsikt til området. Om kvelden ble det avslapning på hotellterrassen    

Vi nærmer oss sentrum

Frokost neste dag

Avslapning på takterrassen
om kvelden


På en ukestur til Lanzarote i 2016 bodde jeg i nærheten av Puerto del Carmen. En dag var jeg inn til sentrum og spiste lunsj sammen med en ferievenninne. Vi valgte en restaurant med god utsikt, og lunsjen smakte godt.

Bilde tatt på utflukt
på Lanzarote

Lunsj i Puerto del Carmen

Så kveld og måneskinn

I fjor sommer ble det sommertur innenlands, jeg var på busstur i Finnmark. Norge har en vakker og storslagen natur. I starten på turen var vi kommet til Friarfjord, der ble det lunsj i det fri. Vi hadde litt av en utsikt da vi spiste vår medbrakte lunsj.

Utsikt 

 Jeg nyter lunsjen og utsikten sammen 
med  med en fra reisegruppen

I landskapet så vi ofte reinsdyr
her og der, noen beitet på vidda


Non kom forbi i
mer bebodde strøk

Reisen i Kambodsja i 2018, ble avsluttet et sted som het Shanoukville. Det var et lite sted, men hadde strender og det egnet seg til sol - og badeliv. En dag ble jeg med på utflukt til en strand, dit kjørte vi med buss. Så gikk vi et lite stykke til stranda. Men jeg likte best det fine hotellet som lå litt ovenfor stranda, der kunne vi nytte fasilitetene, og jeg nøt livet på en solseng. Så en liten pause der jeg gikk inn på hotellets kafé nær bassenget, men fint tilbaketrukket. Der spiste jeg et kakestykke og dessert, og helt i bakgrunnen så jeg ut på badelivet i bassenget.

 
Fra Shanoukville
Fint ved hotellet
ved stranda

Var også på ei strand

Men så godsaker til
formiddagskaffen

Så tilbake til turen i Finnmark i 2020, der en kan møte reinsdyr også i gatene. I Hammerfest sjekket vi inn på et hotell nede ved havna, og der var en stor plass/torg. Jeg hadde utsikt fra hotellrommet og ned til torget. Det var Hammerfest-  dagene og mye som foregikk. Det var rigget til utekafé, og der spiste en fra reisegruppen og jeg lunsj, som var klippfiskkaker. De var kjempegode. Om kvelden var det midnattssol.

Kan møte reinsdyr i 
gatene også i byer

 Utsikt til torget

 Jeg spiste klippfiskkaker
med utsikt til livet på torget

Så ble det midnattssol

Jeg startet med Kambodsja og her vil jeg avslutte med Kambodsja. Vi var kommet til Siem Reap, og hadde hatt en travel dag, og sett mange templer. Vi bodde på et fint hotell og nå ble det avslapning ved bassenget. Etter en stund ville jeg ha formiddagskaffe med noe godt. Det ble to desserter, spist med utsikt til bassenget.

Først templer

Så avslapning ved fint område
Det ble desserter med 
utsikt til bassenget






 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar