onsdag 12. mai 2021

Måltider med utsikt, del 1, mai 2021

 Utsikten kan iblant sette en spiss på et godt måltid, jeg tenkte på det en dag, og nå skriver jeg litt om dette temaet. Jeg starter i Romania der jeg var på rundtur i mai 2015. Vi hadde overnattet i byen Sibiu. Dagen før hadde vi sett byen. Etter frokost skulle vi nå dra videre.

Fra byen


Frokost med utsikt

På Stortorget i Sibiu

Neste jeg tenkte på var en morgen i Etiopia. Hotellet lå i høyden, dermed god utsikt. Bare det å gå det lille stykket til frokostsalen var flott i morgengryet. Jeg fant et ledig bord ved et vindu, og der spiste jeg frokosten.

På vei til frokost

Her spiser en med andakt
Så ned i dalen på marked

I 2019 var jeg på rundtur i Malaysia og Borneo. Reisen ble avsluttet med noen dager i Kota Kinabalu. . Vi bodde på et fint hotell ved havet. Når jeg skulle til og fra rommet, gikk jeg i en åpen gang med tak, og fin utsikt til hagen.

Fint i hagen

Frokost med utsikt til  
hageområdet

Så morgentur

I 2016 var jeg en uke på Lanzarote og bodde i nærheten ev Puerto del Carmen. Jeg hadde en utmerket utsikt fra hotellrommet. Jeg var på flere utflukter, en gang til et vulkansk område som nå var Nasjonal park. Til slutt ved solnedgang, spiste vi middag på en restaurant, og jeg delte bord med et svensk par.
 
Fint på Lanzarote

Middag med utsikt til
vulkansk område
På Lanzarote

På reise i Kambodsja i 2018 var hovedmålet å se det kjente tempelet Angkor Wat. Nå var vi i Siem Reap, der det først ble frokost, så til det kjente området. 

Selgere Kambodsja

Frokost med utsikt
til hagen

På vei til Angkor Wat

Så til Etiopia igjen. Vi var i samme traktene i høyden, men denne kvelden skulle vi spise middag på en spesiell restaurant. Vi spiste ved bord ute, og det var virkelig flott utsikt. Solnedgangen ga et spesielt mønster på skyene. Bildet er av et av parene i reisegruppa. 

På vei til restauranten

Ved bordet
Også fin himmel

Del 2 kommer ved
en senere anledning.


 



 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar