søndag 24. oktober 2021

Fredag åpning av Munchmuseet, 24. 10- 21

Fredag var jeg budt inn til Munchs Brygge, for der skulle åpningen av Munchmuseet foregå. Familie har leilighet der rett ved museet. Jeg tok buss til Oslo, men siste biten spaserte jeg i det fine høstværet. Jeg tok også noen bilder.

Stille og fint på sjøen


 Her mot det nye biblioteket


Nesten framme


Da jeg nærmet meg adressen jeg skulle til, måtte jeg gjennom politisperringer, men jeg viste bevis på at jeg skulle til familie her, og fikk straks passere. Så opp i leiligheten, og etter hvert kom to til. Det var stort politioppbud, for kongeparet og kronprinsparet skulle være med på åpningen. 

Politiet sjekket alle


Mye folk var alt begynt å samle seg, og på taket rett bortenfor var flere politier i posisjon. Nå nærmet det seg at de kongelige skulle komme. 

Folk strømmet til

Politiet på plass



Nå ble det middag med koteletter i god skysaus, samt ris og to typer gullerotsalat. Ute hadde nå mye mer folk kommet til, og da vi hadde spist, tok vi heisen ned og gikk bort til gjerdet og så  bort der åpningen var i gang.

Joni var på plass

Tilbehøret klar på bordet
Folk strømmer til

Nede og ser på det som foregår

Vi så bort der det foregikk

På store skjermer viste de det som foregikk, og vi hadde også på TV der vi så da kongeparet åpnet Munchmuseet, det var dronning Sonja som klippet snoren. Nå hadde politiet også tatt i bruk en drone som fløy mellom hustakene.

Det var TV- skjermer
Sonja klipper snoren

Drone i sving

Nå ble det snacks og dessert, men vi kikket ut på det som foregikk og på den fine kveldssolen. Etter åpningen skulle gjestene fra slottet sikkert se på kunsten som var på museet. 

Pause iblant ved bordet

 Politiet fortsatt på post


 
Nå tok vi heisen opp til takterrassen, og nå så vi Munchmuseet opplyst, det var flott å se. Jeg nyttet høvet til også å ta bilder til nabolaget i kveldslys.

Munchmuseet opplyst
Nabolaget
Andre veien

Nå var de kongelige dratt og vi koset oss videre en god stund til. Men måtte ofte bort til vinduene og ut på balkongen for å se på det fine kveldslyset. Det ble en strålende kveld på Munchs Brygge.

Fin kveld

Strålende kveldshimmel








 




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar