søndag 10. oktober 2021

Vi har startet på oktober, 10.10- 21

 Vi er i gang med 2. høstmåned, og høstfargene har preget naturen en stund. Som vanlig tar jeg et tilbakeblikk på måneden som er gått. Første bildet tok jeg 5. september, da var folk ute på tur under himmelen, der hadde de god utsikt. I starten på september hadde vi ganske mye fint vær, også fine kvelder. 

Mandag 6. 9 så jeg denne personen under himmelen



Fin kveld 6. 9




Men et par dager etter var skodde


Også en svipp inn til Oslo og så på valgbodene, dette var under valgkampen. Men så en forfriskning rett ved Stortinget. Denne dagen var strålende vær.

Valgboder


Så forfriskning


Så utsikt til sentrum


12. september dro jeg på tur med Polarlys, men det har jeg fortalt en god del om, så jeg kun nevner det, pluss tar med bilde fra det fine landskapet i nord.

Fra landskapet


Et par dager etter jeg kom hjem, var jeg til en ekstra feiring av Dina som fylte 20 år da jeg var på tur. Nå ble hun feiret igjen. Det ble god middag, og en av gjestene var en liten kar som het Pablo.

Pablo

God middag


Jeg synes tiden går fort, det er ikke så lenge siden bilde under ble tatt ved en julefeiring på Sunnmøre. Under er det nå 20 år gamle bursdagsbarnet i rød kjole sammen med storesøster.

Bursdagsbarnet

Jeg kom fra tur den 22. september, og da hadde høstfargene satt sitt preg på naturen. Så kom det dager med mye skodde og regn. Høsten var kommet på rett.

Høstfarger sett fra balkongen


Så skodde og regn sett fra verandaen


Så snudde jeg over kalenderne til oktober, andre høstmåned. Det var bilder av de fine førerhundene, og den der bildet var malt med pensel i munnen. Jeg blir like forundret hver gang av de fine maleriene.

Søte hunder

 Se på dette!

Neste på programmet var fårikålmiddag. De fleste i familien liker det, men noen står over. Men Janis kom. Pluss en del gjester, det er flere som liker fårikål. Senere ble det kaffe og litt attåt.

Janis kom


Fårikål til middag

Så er kaffen klar

Nå har høsten kommet, det ser vi på naturen som viser tydelig at det er andre høstmåned, lauvet har lagt seg på marken. Og skodden viser seg stadig, pluss regn iblant. Så får vi se hva resten av høsten har å by på.

Bildet tatt mandag

Bildet tatt fredag fra verandasiden





  







 

 
    
                                                                            



 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar