fredag 12. november 2021

Snart halvveis i november 2021

 Nå må en nesten holde seg fast, for tiden går fort i svingene. Om et par dager er halve november lagt bak oss. Til nå i november har været vært litt skiftende. I starten på måneden var grått og litt regn, men 3. november lysnet det igjen.

3. november en finkveld


4. november dro jeg en tur til Sandvika, der var stille og fint da jeg spaserte over brua på vei til Storsenteret. Da jeg kom tilbake, gikk jeg av bussen ved KI, og på spaserturen tilbake Måtte jeg se på et tre som hadde mistet all lauvprakten, men var fint likevel.

Over brua


 Dekorativt tre


Fredag 5. november var litt skodde ned i dalene. Jeg tok først bilde fra verandaen tidlig på dagen, senere tok jeg et bilde fra balkongen. Men det ble en fin kveldshimmel.

Skodda kommer


Senere fra balkongen, men

da kom sola også


Fin kveldshimmel


Da jeg kom fra butikken lørdag 6. november, så jeg at nå var høsten i siste fase, jeg så at under flere tre lå alt lauvet på bakken. Søndagen hadde jeg lunsjgjester.

Høsten i siste fase


 Lunsjbordet klart


Onsdag dro jeg inn til Oslo, der kulle jeg også møte en fra familien. Jeg spaserte oppover Karl Johan og nå var byen alt begynt å pyntes til jul. Først fikk jeg handlet det jeg skulle, så gikk vi videre. 

Gatebilde fra Oslo

Videre mot Egertorget


Etter en stund gikk vi til en nytt sted som var åpnet, det er en irsk pub som het Wild Rower. Vi kom inn i et lokale med flere avdelinger, et fint sted. her satt vi og pratet. En kar sang og spilte gitar en stund, og skjermer på veggene viste sprakende ild. Et sted verd å besøke.

Fint sted

 Ved Wild Rower

Nå gikk vi en runde og så også at Glassmagasinet på Stortorget var alt julepyntet. Vi så mot Clarion Hotell og Byporten. 

Glassmagasinet

Clarion Hotell og Byporten


Vi så også Fru Fortuna som er lykkens gudinne. Den er laget av Per Ung. Med kule og seil framstår hun som det lunefulle og omskiftelige.

Fru Fortune

Til slutt så vi nederst på Karl Johan klokken med stjernetegn. Nå var det tid å rusle tilbake mot busstoppet. Slottet var ganske opplyst, men så har det storfint besøk av Kongeparet fra Holland. Jeg hadde hatt en fin tur inn til Oslo.

Klokken med stjernetegn







  


 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar