mandag 17. januar 2022

Halvveis i januar 2022

 Før jeg fortsetter med hovedsteder, vil jeg fortelle om første halvdel av januar. Som fortalt før, er jeg svært opptatt av været. Tirsdag 6. januar var det en flott ettermiddag, men minus 8. Om kvelden kom en liten månesigd opp på himmelen. Dagen etter våknet jeg til snø, så fort kan det skifte. 

Fin ettermiddag




Om kvelden antydning til måne


 

Så kom mer snø på torsdag, her fra verandaen 

Her sett fra balkongen

Fredag 14. 1, var jeg i selskap på Munchs Brygge. Vi feiret en bursdag noen dager på forskudd. Ute var kjølig, men svært glatt på veiene, ellers bra vær. Julen var ryddet ut fra leiligheten. Janis var på plass.
Vi ble først servert champagne og snacks.

Først champagne og snacks
Joni på plass

Til middag ble servert Wok med kylling, grønnsaker og nudler. Senere ble servert dessert med flere sorter frukt, samt is, og kaffe til den som ønsket det. Det ble et meget godt måltid.

Hovedrett

  En av gjestene

Så kom desserten

Og is, herlig dessert

Etter et godt måltid ble det prat rundt bordet. Vi var 6 gjester pluss vertene. Jeg var også ut på balkongen og så på kveldssutsikten. Da vi skulle gå, skulle Joni ut og få kveldens luftetur, da måtte vinterkåpen på. Det ble en koselig kveld i Oslo.

Kveldsutsikt fra balkongen

Joni klar for luftetur

 
 
Nå går EM i handball for herrer 2022 i Slovakia og Ungarn. Første kampen vant Norge over Slovenia med 35- 25. Norges målvakt Bergerud, ble kampens beste spiller. Men kampen mot Russland tapte dessverre Norge mot Russland med 2 mål. Da spilte Norge dårlig. Jeg ser kampene på TV 3, i kveld skal de spille kamp, da må de vinne skal de ta medaljer.

Norge angriper Slovenia

Kampens beste spiller, Bergerud

Norske treneren fornøyd

Værkjerringa Gyda morsket seg med sterk vind over deler av Norge i uken som gikk. Noen steder var det svært sterk vind og det ble flom og ødeleggelser. Her i området merket vi lite, men det har blåst litt noen  steder her også. Sist torsdag tok jeg bilder fra spesielle skyer.

Skyer sett fra balkongen

Jeg må ta med handballkampen jeg så i går fra EM, da spilte Island mot Nederland. Det ble litt av en kamp. Island vant, og det imponerte meg voldsomt. Husk Island er et lite land med rundt 350 000  innbyggere. Nederland har godt over 17 millioner innbyggere. Der er mange flere å velge i av spillere. 

Island i spill i kvite drakter

Island vant

Til slutt vil jeg fortelle om da jeg la ut litt mat til fuglene lørdag. Jeg bor i toppleilighet og tenkte her opp er ikke rotter, derfor la jeg ut litt havregryn jeg skulle kaste, men ble forundret over besøket som kom. Skulle ikke de holde seg ved sjøen, og ikke oppe i tettbebyggelse? Men jeg tok bilde.

Måser på besøk på balkongen   





  



 









  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar