mandag 4. april 2022

4.dag i Salzburg, del 2. 4.4- 2022.

 Etter kirkebesøket var vi en liten stund i den lille parken og så på magnoliatrea, der hadde blomstene nesten helt sprunget ut. De var en pryd å se på. Et kunstverk også stod der i parken ved magnoliatrea. Men det var ikke så enkelt å se hva det forestilte.

Magnoliablomster

Svært fine tre

Magnoliablomstene er et syn 
Den moderne kunsten

Men nå måtte vi tilbake til hotellet, det var snart avreisetid. På vei tilbake, så vi opp til klosteret oppe på høyden. Nå så vi også mer påskepynt, de var klar for påsken der i byen.

Ser opp til klosteret


Påskepynt i butikkvindu
Påske ute på fortauet

Vi gikk siste stykket til hotellet. Der pakket jeg det siste og gjorde klar bagasjen. Det gjorde også de andre, så sjekket vi ut fra hotellet. Stor taxi ble bestilt, og mens vi ventet, gikk noen av oss ut i bakhagen.

I resepsjonen
I bakhagen

Så kom taxien og vi kjørte til W.A. Mozart Flyhavn, det tok kun ca. 15 minutter. Fra flyplassen tok jeg et par bilder av Alpene. På med maskene, så sjekket vi inn. Mens vi ventet, ble det litt handel, før vi tok plass i flyet. Ca. kl. 14.00 lettet flyet i strålende vær. 

Alpene sett fra flyplassen


Bildet også tatt fra flyplassen


Vi hadde på ansiktsmasker også under flyturen. Vi tok plass i flyet, jeg hadde vindusplass, og fikk tatt flere bilder da Norwegianflyet lettet. Det var kjempefint flyvær, og  greit å ta bilder da vi dro fra Salzburg.

Vi drar fra Salzburg

Masken er på

Vi flyr videre fra Salzburg


Til sein lunsj spiste jeg tapas med litt kvitvin til, det smakte godt. Det var fint vær under hele flyturen, jeg tok bilde underveis av det lette skylaget, og et bilde litt før vi landet på Gardermoen, etter ca. 2 t og 20 min. Stephen hentet bilen, så plukket han opp de av oss som skulle til Bærum. Jeg var hjemme ca. kl. 18.00. Turen til Salzburg var svært interessant, det er en sjarmerende by å rusle rundt i, og mye å se i området. Jeg vil oppfordre de som kan: Ta en tur til Salzburg.

Tapas til sein lunsj
Fint flyvær

Vi nærmer oss Gardermoen







 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar