torsdag 21. april 2022

Påsken 2022, del 2. 21.4-22

 Det var lørdag og påskeaften. Vi var buden til hyttefest. Vertinnen sa at siden vi ikke var på fjellet, kunne vi ha hyttekos hjemme. Det skulle grilles pølser i hagen, men spise i stua. Vi var tre fra familien som kunne møte, med husfolket var vi 6 personer på hyttefest. Vi kom til et hus pyntet til påske.

Påskepynt

Fristende påskegodt

Så ble det grilling i hagen, men vi spiste i stuen. Så ble det quiz om forskjellige emner. Senere på kvelden ble det servert kjempegod pizza med flere typer "topping". Så avsluttet vi kvelden med en omgang Gruble. En svært hyggelig "hyttekveld".

Grilling i hagen


Vi spiste i stuen


Senere ble det god pizza


Da jeg kom hjem denne kvelden, gikk jeg ut på balkongen og så på månen, for denne påskeaftenen var det fullmåne. Det var stille og fint, kun et slør med lette, lyse skyer. En flott kveld, og en strålende avslutning på påskeaften.

Fullmåne

Søndag var første påskedag og alle hadde private opplegg. Jeg ville slappe av, men gå en liten trimtur. Jeg gikk en rute jeg går ofte. Siden det var påske, syntes jeg det passet å ta bilde av Bryn kirke. Jeg så at nå var jordene grønne uten en eneste snøflekk, kun i skibakken lyste i kvit snø. Jeg så at noen busker hadde mange knupper.

Bryn kirke


Grønne marker, kun snø i skibakken


Buske med knupper

Jeg gikk videre, etter en stund tok jeg en liten pause på gangbrua vi bruker å stå og se på barnetoget 17. mai. Derfra tok jeg bilde mot Kolsåstoppen. Så videre, og litt etter en tursti et stykke fra KI. Den går forbi en liten skog, og jeg liker å se på stammene til bjørk, den er lys og sølvaktig. En fin liten trimtur.

Utsikt fra gangbrua

Bjørkestammer

Mandag 18. april var andre påskedag, og siste dagen i påskefeiringen. Da var noen av oss til kaffe på Kolsås. Der var også påskepyntet hus. Nå ble servert sitronkake, og sjokoladekake. Også en liten prinsesse var på besøk. Med dette kaffebesøket satte vi punktum for påskefeiringen. Vi hadde en kjekk påske i glimrende vær med solskinn og flott vær hele påsken. Men det grusomme som skjer i Ukraina fulgte vi med på, TV- bildene med rapportene forteller sitt.

Påskepynt
Mer påskepynt

Fra kaffebordet

Lille prinsessen

Så var påsken over




     



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar