tirsdag 13. februar 2024

Hverdag, og middag i oslo

Først et par vinterbilder.  Det første er tatt fra balkongen klokken 08. 30 lørdag morgen. Et strålende vær der fortsatt månen viste seg, Det var 3 pluss, men det varte ikke lenge. Det kom mer snø og plogene var i gang.

Morgen-himmel

Plogen i sving

Søndag dro flere av oss til Oslo for å feire et par bursdager, pluss at det var morsdag denne søndagen. Været var bra, men det var kaldt. Vi kom med T-banen så spaserte vi forbi Munchs Brygge og videre til Sørenga. Der lå restauranten som het Castello. Vi kom inn i et lokale der oljelampene brant, og gav varme og et spesielt lys i rommet. Vi fikk vårt bord og satte oss.

På Castello

Vi bestilte tapas til middag, Hver av oss bestilte så mange småretter vi ønsket. Maten kom, og jeg må si at denne tapasen var den beste jeg har smakt, enda bedre enn den jeg har spist i Spania.

Nydelig tapas

God tapas, og  prat rundt bordet


Etter en god middag på Castello, gikk vi ut i vinterkvelden og på litt glatt føre gikk vi mot Munchs Brygge. Vi snudde oss og så tilbake mot Sørenga der restauranten lå.

Her i bakgrunnen lå restaurant Castello


Munch-museet opplyst

På sjøen her så vi mange svaner, de flotte fuglene gled majestetisk på sjøen. Jeg lurte på om de ikke frøs i kulden. Nå kom vi også forbi de små badehusene, her hoppet de som bader ut i sjøen, Der så vi nå  vinter-badere stod i badetøy klar og hoppe ut i sjøen. Jeg gikk hurtig forbi, jeg frøs bare av å tenke på det. Men fuglene var et fint syn. Samlet ble det en hyggelig kveld.

Her er vinter-badere

Mandag startet det og snø mye igjen. Måleren viste minus 6. Denne vinteren har det vært mer snø her, enn jeg har sett før. På balkongen hadde snøen sunket ganske mye sammen, men nå kom mer, Jeg håper snøen snart drar sin vei.

Bilde tatt i dag fra verandaen

Bilde mot balkongen


 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar