mandag 19. februar 2024

Weekend i Dubai, del 2

Fredag 17. februar spiste vi først frokost på hotellet, så tok vi taxi inn til sentrum. Der tok vi et lite tog som gikk på skinner høgt over bakken, da fikk vi sett området de var i gang å bygge, Det het palmen. Her bodde folk med god råd, mange kjendiser hadde hus der. I området ligger også luksushotellet Atlantis som hadde 7 stjerner.

Vi ser ned til Palmen

Atlantis

Etterpå dro vi til stranda, men nå var det en liten sandstorm på gang, så det var sand i luften og utsikten dårlig, så vi dro fra stranden.

Sandstorm på gang

Men så lettet det så vi kunne vasse litt ved stranden. Senere gikk vi til en strandbar, det var som å sitte i en hage med palmer

Fint ved stranden

Fra uteserveringen med palmer

Nå ville vi en tur innom Dubai Mall, det store, fine shoppingsenteret. Der hastet folk av sted mellom alle butikkene, og der var mye å velge i.

Folk haster av sted

Mange forretninger

Vi gikk også til stedet i bygget der det var skøytebane. Det var flere som prøvde seg på skøyter, noen klarte seg bra, andre så ut som de hadde tatt seg en tår. Vi passerte også en vegg der vannet rant nedover, og figurer med stupere, det så ut som de kastet seg ned veggen.

Fra skøytebanen

Stupere

Vi gikk innom hotell Adress, der var fint å sitte ute. Da vi skulle gå, måtte jeg stoppe for å se på en av de flotte blomster-oppsatsene.

Fin blomster-oppsats

En i reise-gruppen hadde bursdag, så vi spiste middag på hotell Hilton, og etter å ha spist inne i restauranten, ville vi sitte ute, og det var ok. Vi satt i den fine sitteplassen ute og avsluttet kvelden der.