torsdag 15. mai 2014

Midt i mai 2014

På trimturen på søndag så jeg det var loppemarked på Bryn skole og gikk inn for å se. På skole-plassen var mye møbler stilt ut, og folk var der og kikket på sakene. De som er nevenyttige kunne sikkert ha gjort et varp. Bare å male og fikse litt. Resten av varene var sikkert inne, men jeg skulle ikke handle, bare se.

Møbler til salgs

Muligens røverkjøp

Det er fint å gå tur nå når sidene ved gangveien er trær og busker meg farge som liver opp. Søndag så jeg tydelig at våren har festet taket. Men så viser kalenderen at vi har bare et par uker igjen av tredje vårmåned.

Fint langs gangveien


Mandag inspiserte jeg plantene, særlig en Hawaii- rose. Hun har stått i månedsvis og nektet å komme med knupper. Men plutselig en dag ombestemte den seg, og omtrent hver dag har jeg gått og passet på med vann, omtrent som om det var en vanskelig pasient. Det har gitt resultater, nå kommer snart en rose.

Endelig


På trimturen tirsdag var jeg heldig og traff Dina. Hun var i full driv i retning butikken for å handle middag. Hun er blitt stor jente nå og går siste året på barneskolen.

Flink pike

Rett etter jeg kom fra trimtur tirsdag så jeg det mørknet til på himmelen, og plutselig kom et sterkt tordenskrall, kun ett, men så startet det å høljregne, skjære floingen, men det også gikk ganske fort over. Hvordan gikk det med tulipanen som har stått så fint, tenkte jeg og gikk ut på balkongen for å se. Sannelig min hatt hadde den klart seg

Den overlevde

 Nå er det store spørsmålet hvordan været blir 17. mai som er på lørdag. Her i området er meldt fint vær, og det får vi håpe er riktig. I går var det en nydelig kveld med fullvoksen måne. Han så ut til å være i godt humør, og håper det er et godt tegn til lørdag.

Flott måne



  

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar