søndag 25. mai 2014

Plantedager, mai - 14

Nå måtte det plantes i kasser og krukker, siste vårmåned er snart over. Stueplanten jeg har beklaget meg over har slått til for fullt, nå i dobbel utgave, bare synd at blomstene står kun noen dager.

Nydelige blomster

Så måtte jeg til det lokale gartneriet for å kjøpe blomster som skulle plantes. Bare en fin spasertur til gartneriet. På veien dit stod en liten rakker og gnaldret i det jeg passerte.

Tassen gjorde seg bisk

Framme på gartneriet var mye folk som skulle ha blomster. Men hva skulle en velge? Her var for enhver smak. Jeg gikk langs radene med blomster, men måtte gjøre et valg.

Mye å velge i

 Enda mer

En utvelgelse måtte til, og det ente med to fulle vesker med blomster. Så skulle de plantes. Det gikk ganske greit. Først balkongkassa, så krukka på verandaen. To farger på balkongen.

Ene fargen

Andre var kvitt

Tre farger på verandaen


Så var det bare på lørdag og sette seg ned og nyte det fine været. Men så utpå dagen begynte skyene å bygge seg opp. Jeg tenkte at det blir ingen flott himmel i kveld. Men jammen ble det oppvisning denne kvelden også.

Fin lørdag

 Likevel fin kveldshimmel

Endelig ble det en skikkelig lørdagsunderholdning i tv. Finalen i Champions League mellom to spanske lag. Real Madrid og Atletico Madrid som gikk i Lisboa for fulle tribuner Jeg og 170 millioner til satt ved tv og så oppgjøret. Atletico ledet lenge, men så utlignet Real Madrid. Det gikk til ekstraomganger, da skåret Real Madrid igjen. Til slutt fikk Real Madrid straffe som Ronaldo satte sikkert i mål. Real Madrid vant 4- 1, og kunne heve det flotte trofeet. Lørdagskvelden var berget, favorittlaget vant.

Ronaldo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar