fredag 25. juli 2014

Kort reiseoppdatering juli, 14

I går kom jeg igjen fra en ukes rundreise i Skottland. Turen skal jeg fortelle om senere. Nå har jeg bare tenkt å ta med noen smakebiter. Denne gangen byttet vi fly i Stockholm. På bildet under har vi vi kommet i luften fra Arlanda.

I luften

I Skottland trivdes denne blomstertypen godt. Vi så den ved slott og i vanlige hager. Blå og fin lyste den opp i landskapet.

Fine blomster

 Vi besøkte mange fine, koselige småbyer, i flere av dem var en utrolig blomsterprakt.

Fra skotsk småby


Stramme sekkepipeblåsere i kilt så vi flere steder. Under ser vi en i full mundur.

Sekkepipeblåser

Vi besøkte også Hebridene, blant annet en hekkeplass for lundefugler. Vi satt høgt oppe og betraktet dem.

På Hebridene

 Vi kjørte langs innsjøen Loch Ness, og stoppet for å hilse på uhyret. Krusninger i overflaten? Kanskje vi så dette?

Uhyret?

 Rundreisen ble avsluttet i Edinburgh. Men som nevnt skal jeg fortelle senere om hvor vi var og om det vi så. Men i morgen reiser jeg på tur igjen, og da blir jeg borte muligens i to uker. Men turene skal jeg fortelle om i tur og orden.

Fra Edinburgh

Da blir det stille på bloggen igjen, kanskje i to uker. Ha en fortsatt strålende sommer.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar