fredag 19. september 2014

Septemberdager,- 2014

Da er vi alt ferdig med første halva av september måned. Det har vært forskjellige aktiviteter i hverdagen. På tampen av forrige uke så jeg noen personer som koset seg oppe over tretoppene. Først en, men etter hvert en hel gjeng.

Først en

Så flere

Lørdag ettermiddag fikk jeg besøk, og da ble det kaffe på balkongen. Været har vært strålende hele uken, og dermed flotte kvelder. Kveldene har blitt kjøligere, men som nevnt flott vær.

Lørdagskaffe

Flott lørdagskveld

Søndag så jeg at rosen jeg hadde gått og ventet på var kommet ut i sin fulle blomst. Da den var ferdig, kom neste. De står dessverre bare noen få dager. Men nå står to knupper klare, de vil sprette ut samtidig. Da skal de foreviges.

Flott rose

 
Ved lunsjen på tirsdag satt jeg og så ut, og da kom en flokk barn tilbake til barnehagen. De hadde vært på tur. Jeg tok bilde av noen av dem. De er så søte med ryggsekkene sine.

Har vært på tur

Tirsdag ut på ettermiddagen fikk jeg to middagsgjester. Da hadde jeg kokt en stor gryte med suppe, noen kaller det kjøttsuppe, andre grønnsaksuppe, men det er en salig blanding, samt svært næringsrik. Med andre ord det vi sunnmøringer kaller Brennsnut.

Klart for middag


Onsdag var det selskap hos Dina, for hun hadde bursdag. Utenfor huset hang flagget. Inne var bursdagsbarnet i ferd med å sjekke gaver.

Flagget viste hvor bursdagsselskapet var
 

Bursdagsbarnet og storesøster

Vi var flere gjester og fikk servert deilig viltgryte med tilbehør til middag, og senere gode kaker til kaffen.

Kjekt i selskap

Dina som ble tretten år var fornøyd med gavene, hun hadde sendt rundt ønskeliste og fikk sikkert av det som stod der. Et kjekt selskap, og ikke minst med god mat og god prat.

Dina er blitt tenåring

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar