tirsdag 17. februar 2015

Gamle og nyere vinterbilder, februar 2015

Jeg bladde i gamle bilder med vinterlandskap og tenkte jeg ville ta med noen her, og starter med et bilde fra vinteren 1968. Det er tatt på Leikongsetra.

Pause

Neste bilde er også tatt på Leikongsetra, men det var påsken 1970.


Det var fast påskeaktivitet å kjøre til Leikongsetra og gå på ski. Der var den gangen som regel snø og godt skiføre.

Påsken 1977

 I 1978 var det en skikkelig snøvinter, det ser vi av bilde tatt ved den gamle garasjen vår i Tjørvåg.

Snøvinteren 78

Masse snø var det også i 1979. Bildet under er tatt nedenfor huset vårt i Tjørvåg.

Mye snø i 79

 Iblant ble jeg med på båttur i påsken. I 1983 gikk turen nordover i et ganske fint påskevær. Første bildet under er fra Lofoten, det andre er fra Melbu i Vesterålen.

Fra Lofoten 83

Fra Vesterålen 83

Julen 1991 feiret vi jul på Østlandet. Nå var det kommet en liten frøken på banen, hun het Therese og likte å renne på akebrett.

Julen 91

Februar i 1994 var vi på besøk i Bærum, Therese og Henrik var aktive i snølandskapet. Under ser vi dem på haugen med snø, og på akebrett.

På snøhaugen

På akebrett

I slutten av mars 1994 var jeg en av dem som fulgte en ungdomsskoleklasse på skidager på Fjellsetra. Der manglet det ikke snø.

På ski

I februar 95 var vi igjen på vinterferie på Østlandet. Da ble vi med til parken der Henrik gikk, og til femårsklubben der Therese holdt til. Jeg er litt usikker på de to bildene under, hvilke sted som er lekeparken, og hvilket som er femårsklubben.

Er dette lekeparken, tro?

Og dette femårsklubben?

Vinteren 2006 kom det en god del snø på Sunnmøre i slutten av februar. Det ser vi på terrassen bak huset.

Fra februar 2006

 I 2008 kom vinteren til Tjørvåg i mars. Det kom masse snø, det ble snømåking ved alle hus.

Masse snø

I 2013 var jeg med på hyttetur til Trysil. De andre dro på skiturer, men jeg bare gikk tur eller satt i hytteveggen.

På hytta 2013

Hedda og Dina på ski

Påsken i 2014 var vi også i Trysil, og her vil jeg avslutte med tre bilder derfra. De andre var stadig på lange skiturer, men jeg gikk på spaserturer og så på det flotte snølandskapet.

I fin stil

I skiløypa

 Rusletur




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar