søndag 26. april 2015

April snart over nå i 2015

Da har nest siste uken i april takket for seg. Det har vært både utfart, men også rolige dager. Søndag for en uke siden slo jeg opp søndagsutgaven av Aftenposten og så en helsides annonse der kjente mennesker setter søkelyset på den voksende antisemittismen som viser seg også i Norge.

Annonsen

Mange kjente mennesker fra alle typer kjendiser har skrevet under. De sier at en må ikke blande det som skjer av politikk i Israel med den vanlige jøde verken i Norge eller andre steder i Europa. Personlig er jeg helt enig, jeg har aldri forstått hvorfor noen har imot jødene. De er flinke folk, særlig flinke forretningsfolk. Er det kritikkverdig? Nei, spør du meg.

Mange kjente navn har skrevet under

 

Tre av dem som skrev under

Søndag var fint vær så det ble trimtur, flere nyttet det strålende været, særlig mange var på sykkeltur. Jeg så at vårblomstene har dukket opp flere steder, Mange busker var fulle av knupper.

Vårblomster

Buskene fulle av knupper

Mandag var været spesielt flott, flere steder sommertemperaturer. Her var oppunder 20 pluss. Bildet under ble tatt klokken 20.00 mandag kveld.

Kveldssol på Kolsåstoppen


Tirsdag gikk jeg på kino i Sandvika. Filmen har jeg fortalt om: Second Best Exotc Marigold Hotel.
En underholdende film som foregår i India. Bildet under er fra filmen.

En av damene i filmen

Det fine været fortsatte, onsdag kveld var kjempefint, men fortsatt litt kjølig om kvelden.

Onsdagens kveldshimmel

 

 Torsdag ettermiddag møtte jeg familie i Oslo. Det har jeg også fortalt om. Før jeg tok bussen tilbake, var vi innom 3 Brødre, det er som nevnt et gammelt, ærverdig lokale, taket er spesielt.

Taket på 3 Brødre

Da jeg tok en oversikt på balkongkassa der det ble plantet tulipanløker i høst, kom heldigvis noen opp, et par stykker står klare til å sprette ut. Det er litt tidlig her, for det kan være kaldt om natta.

Klar til å sprette ut

Nå starter vi på siste uka i april. Fredag er det 1. mai. Tiden raser av sted. Snart må jeg bla om til en ny måned.

Tiden flyr


  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar