onsdag 8. april 2015

Oversikt over påskeuken, april 2015

Da er påsken over for denne gang. Vi kan ikke klage på været, det har for det meste vært fint, men kaldt. Palmesøndag kom en fra familien innom, hun hadde vært på trimtur, men gav seg tid til å drikke kaffe. Onsdag kom en annen fra familien innom, også hun gav seg tid til kaffe.

Fra Palmesøndag

Skjærtorsdag var jeg på besøk i Oslo, og da spaserte vi en runde i Kvadraturen. Det har jeg fortalt om så jeg tar bare med noen bilder her.

Bilde sammen med Edvard Grieg utenfor Gamle Logen

En stilig bygård
 
Under: Fra Telthusbakken
 
 
Langfredag besøkte vi Operaen, det har jeg også fortalt om.
 
 
På omvisningen så vi maleriet under av Kirsten Flagstad i rollen som Isolde i operaen: Tristan og Isolde.
 
 
Så spasertur langs Akerselva
 
 
 
Fra Grünerløkka
 
 
Denne dagen ble jeg overrakt en gave som var fra en ung dame, det var to pakker te, og neste dag som var lørdag, smakte jeg på en av sortene. Den var meget god. Tusen takk til giveren.                 

 
 
Søndag som var første påskedag Var vi til middag hos en i familien. Vi kom til et påskepyntet hus, og snart ble vi buden til et ferdigdekket middagsbord. Det ble servert to retter, blant annet bakt potet og annet tilbehør.                                                                                                                                            
Påskepyntet stue
 
 

Middagsbordet klart
 
 
Nydelig mat
 
 
To av gjestene koser seg ved bordet, en gjest måtte se det hele fra gulvet.
 
 
 
 
Senere ble det kaffe og kaker, samt irish coffee for de som ville ha det.
 
 
Det ble en hyggelig kveld i godt lag.
 
 
Andre påskedag ble en rolig hjemmedag og med fotballkamp i tv. Endelig ruller fotballen igjen. Jeg så kampen der Vålerenga startet sesongen med å vinne og ta sine første tre poeng. Påsken hadde med andre ord et variert program.                                                                                                                     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar