mandag 14. mars 2016

Godt i gang med mars 2016

Forrige søndag kveld kom jeg igjen fra en liten helgetur til Gøteborg. For oss som ikke har bil lenger, er det enkelt å ta bussen fra Oslo. Mye en kan oppleve på et par dager i Sveriges nest største by.

Byvåpenet til Gøteborg

Hver morgen når jeg er hjemme, har jeg fast rutine. Dagen blir startet med frokost, og da leser jeg Aftenpostens papirutgave. Andre aviser leser jeg på nettet.

Onsdag morgen

 På torsdag var det også grått vær, det har det for det meste hvert hele uken. På balkongen lå fortsatt snø, det ene lille treet har enda på en liten snøhatt.

Torsdagsværet

Nå er det kun noen få CD- er å få på plass. De som er igjen er fra Sørstatene i USA. På turen kjørte vi fra New Orleans, og hadde en overnatting i Vicksburg. Så videre til Memphis der vi var et par dager. Det store her var besøket på Elvis sin eiendom:Graceland. Jeg tenkte på dette besøket da jeg hørte på Elvis.

Coveret på Cd- en
 

Vi så oss om inne i huset, så i museet med blant annet flere plakater, samling av trofeer osv. Ikke minst besøkte vi graven hans, og jeg tok en liten pause i hjørnet i hagen han brukte å sitte og filosofere. I bakgrunnen på det bildet er stedet han er begravet.  

Plakater

Gitarer

I Meditasjonshjørnet

Da vi var i Nashville, besøkte vi blant annet Johnny Cash museum. Nå hørte jeg på platen og husket godt alt som stod utstilt der.

Johnny Cash
 
I Muset


Endelig på fredag denne uken kom sola og markisen måtte ned. Nå gikk det ikke lenge før snøhatten ramlet av treet i balkongkassa.

Endelig kom sola

Det har som alle vet vært VM i skiskyting i Holmenkollen. Jeg var ikke å så på noen av konkurransene, men lørdag ettermiddag var jeg en liten tur i Oslo sentrum for å se på scenen der medaljene ble utdelt. De norske utøverne gjorde en svært god konkurranse og fikk flere gull. Men jeg dro hjem tidlig, for der ble så vanvittig mye folk. En ung dame sang da jeg var der, men ukjent for meg. Nå har en ny uke startet. Tiden går.

Scenen

Universitetet opplyst

Karl Johan også pyntet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar