fredag 18. mars 2016

Halvveis i første vårmåned 2016

Tirsdag var jeg på kino og så den norske filmen Birkebeinerne. Filmen har jeg fortalt om, og skal bare nevne at den forteller om en viktig hending som fikk mye å si for norsk historie.

Kinoplakaten

Onsdag kom endelig det fine været. Sola skinte og snøen smeltet. Værmeldingene sier det skal bli en fin påske, vi får håpe det stemmer.

Endelig fint vær

Nå har jeg nesten fått orden på CD- platene jeg har kjøpt i utlandet. I går spilte jeg en, dermed har jeg kun to igjen. Platen jeg spilte kjøpte jeg i Nashville, den kvelden vi var på linedans. Jeg kjøpte den med en av gruppene som underholdt.

Coveret

Den flinkeste til å danse linedans var Hedda. Hun rett og slett danset som en proff. Vi prøvde alle sammen, men jeg tror ingen andre i reisefølge klarte seg så godt som henne.

Hedda danser linedans

I Nashville var vi rundt og så oss om i byen, også til studioene mange av de kjente stjernene hadde sunget inn plater. Første bildet under er tatt utenfor et studio der både Elvis, Dolly Parton og flere andre har spilt inn plater. Det andre bildet er tatt i sentrum.

Utenfor studioet

I Nashville

Nå er det ikke mange dagene før påsken starter. Søndag er det palmesøndag. Da er det greit å ta med noen gamle værtegn de hadde påskedagene i gamle dager. Her kommer noen få:

Palmesøndagsværet skulle vare helt til jonsok.

Skjærtorsdag: Slik denne dagen er, skal våren bli.

Til slutt to som handler om langfredag:

Langfredag klar, gir en god vår, og et godt år.

Den vinden de hadde langfredag, skulle de for det meste ha hele sommeren.

Marsblomster
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar