onsdag 23. mars 2016

På tide å starte påskehelgen, mars 2016

I morgen er det skjærtorsdag og vi går inn i påskehelgen. Jeg skal være hjemme i påsken, men blir sikkert med på forskjellig likevel. Jeg har aldri vært noen skiturist, men har ofte vært på reiser i påsken, men også vært på påskebesøk. Her noen eksempler. Påsken 1997 var jeg på besøk i Bærum.

Sammen med Henrik og Therese


Påsken falt inn i reisen 2001 da vi var på rundtur i Indonesia. Bildet under er tatt i byen Bandung, på hotell Hyat. I resepsjonen var pyntet til påske.

Påske i Indonesia

   I 2002 ble påsken igjen feiret i Bærum. Vi var på flere utflukter, blant annet til Norsk Folke   museum. Det var strålende solskinn denne dagen, noe som viser på bildet.

Hedda, Dina og foreldrene
   
Men vi hadde også påskebesøk på Sunnmøre. Påsken 2004 kom Hedda og Dina med foreldre til Tjørvåg. Det syntes vi var stas. Bildet under er tatt ved middagsbordet.

Hedda, onkel, og Dina

Dina og Hedda i sofakroken


Men jeg har også vært på fjellet. I 2014 var jeg sammen med flere fra familien på påsketur i Trysil. Da gikk de andre mye på ski, men jeg gikk kun vanlige spaserturer i fint snølandskap og ellers slappet av i hytteveggen.

Familien på ski

Kos ved hytta

I år blir det altså påske hjemme, men jeg blir sikkert ikke sittende hjemme. I dag er det strålende vær ute, og meldingene ser bra ut første dagene.

I dag skinner solen
 
Men jeg tar en pause med bloggen noen dager, men vil senere fortelle om hva jeg fordrev tiden med påskedagene. Neste blogg kommer tirsdag 29. mars. Jeg ønsker alle en God Påske.

God Påske

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar