søndag 10. juli 2016

Første uken i juli 2016

Første uken i andre sommermåned er over. Forrige søndag var jeg som fortalt før på fotballkamp mellom Vålerenga og Odd. Vålerenga tapte, det ser ut som laget er nede i en dyp bølgedal. Jeg lurer på om ikke Rekdal snart er lei hele greia.

Fra Ullevål Stadion

Til lunsj på mandag ble det smørbrød. Grovt brød med først majones, så flere stykker hamburgerrygg, pluss agurk og tomat. Til dette en krus med utsøkt, ungarsk te. Jeg fikk to typer meget god te med to som hadde vært på tur til Budapest.

Det smakte utmerket
  
Det var fint vær og sol da jeg senere på dag gikk på trening, men tok likevel med en jakke. Det var jeg glad for. Da jeg etter trening var kommet et stykke på hjemvei, begynte det å regne. Først noen digre dråper som falt til jorden, men spratt opp igjen og lignet på hagl. Til slutt øste det ned, og jakken ble brukt som skjold over hodet. Ute på balkongen så vått og trist ut, og skyene var fortsatt truende.

Vått og trist

Truende skyer

På hjemvei etter treningen på onsdag, så jeg et helikopter som sirklet rundt i området der jeg bor. Jeg møtte en dame som stoppet og stod og fulgte med, for helikopteret var ganske lavt og laget en del støy. Hun trodde de søkte etter en savnet person. Jeg så helikopteret og hørte støyen helt til jeg nådde inngangen og kom meg i hus.

Helikopteret

Nær inngangen

Torsdag fikk jeg et raskt besøk av en fra familien. Hun kom rett fra jobb, men tok seg tid til en kjapp kaffekopp. Nå var sola framme, men være har vært ganske lunefullt og skiftende.

Kaffe på balkongen

  Nå var været fint
 
I går på lørdag var vi samlet i Waldemars Hage, for der var besøk fra Trondheim. De skulle overnatte og videre tidlig neste morgen.

Besøk av Olivia

Andreas og Karina

Det var strålende vær så vi samlet oss på takterrassen, utsikten utmerket i så flott vær.

Flott utsikt

Janis er naturligvis  med

Praten går
 
Så ble det grillmat og samling ved spisebordet på takterrassen. Alltid godt med grillmat. Det ble en koselig kveld og kjekt å hilse på gjestene fra Trondheim.

Grillsjefen

Ved bordet

Hvil i hengekøyen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar