søndag 17. juli 2016

Halve juli 2016 er over

Da er vi på god vei inn i andre halvdel av juli. De fleste fikk sikkert med seg EM- finalen i fotball i Frankrike forrige søndag. Personlig holdt jeg en knapp på Frankrike, men da de hadde spilt ca. 15 minutter, ble Ronaldo skadet av en fransk spiller. Ronaldo prøvde igjen, men måtte bæres ut av banen på båre,og gråt sine modige tårer. Da skiftet jeg side og heiet på Portugal. Da kampen var avgjort og det portugisiske laget hentet sine medaljer, da applauderte jeg.

Glade fotballspillere

Gratulerer Portugal

Gullvinnerne ble feiret

Været har vært skiftende. Mandag gikk jeg til KI- senteret i varmt vær, men skiftende skydekke. Da jeg kom hjem, så jeg på måleren som viste 20 grader. Rett etterpå i 15.00- tiden ble det merkelig mørkt ute, skyene så truende ut. Jeg tenkte at nå blir det torden, og det stemte. Det lynte og tordnet, og plutselig høljet regnet ned.

Truende skyer

Dagen etter, på tirsdag, var det bra vær, men om kvelden skiftet det til nydelig vær, og månen viste seg på himmelen i halv størrelse.

Fin kveld

Fredag ettermiddag fikk jeg overnattingsbesøk. Først på kvelden satt vi på verandaen og så oppover mot inngangsiden av huset. Det var varmt og fint ute.

Fredag kveld

Så skiftet vi til balkongsiden og satt en stund der.


I går på lørdag var det sol og varmt. Vi gikk til KI- senteret, og på vei hjem syntes Janis det ble for varmt og la seg flere steder under skyggefulle busker. Da vi traff en stor hund, hilste hun på den, så videre til neste skygge.

 Hundemøte

Lørdag skulle vi på grillparty på Kolsås, og på vei dit stakk vi innom KI- senteret, men Janis måtte vente utenfor.

Været var fint lørdag ettermiddag også, så før det ble grilling gikk de andre til Kolsåstoppen, men jeg valgte å slappe av i stuen. Så ble det grilling, som vanlig var Stephen grillmester. Men vi spiste inne.

Grillmesteren


Grillmat

Senere også kaffe og kaker,
is og bær.

I dag på søndag morgen var Janis trett, hun gjør seg klar for en ny uke.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar