fredag 22. juli 2016

Hverdagsliv, juli 2016

Sist uke avsluttet jeg som fortalt med grillparty på Kolsås. Blant gjestene var også Dina, på bildet under slapper hun av i stuen.

Forrige lørdag

Mandag kom spillet Pokémon til Norge. Da jeg var på vei hjem fra butikken mandag, så jeg en ung jente som for med mobilen og virret på en plen, hun lette sikkert etter de små figurene. Da jeg kom hjem og hadde fått varene på plass, så jeg ut vinduet på to gutter som begge oppførte seg omtrent på samme måte. Da jeg tok bilde, var de på vei målbevisst opp veien langs barnehagen. De var på jakt.

Jegerne
    
Mandag kveld var klart, fint vær og månen var nesten fullvokst, men ikke helt før onsdag. Likevel tok jeg bilde, for med vårt skiftende vær er det ikke sikkert månen er å se onsdag.

Voksende måne

Onsdag var et nydelig vær, og jeg dro en tur til Sandvika. På vei til Storsenteret passerte jeg en stor krukke full med blomster, og så store blomster som lignet på de vi kalte Prestekrager, er lenge side jeg har sett.

Minner om Prestekrager

Da jeg kom tilbake mot bussterminalen, la jeg merke til bildet på veggen rett ved terminalen der også Flytoget stopper. Bildet viser hvordan den nye stasjonen skal bli. Nå er arbeidere i full jobbing med å fikse den gamle stasjonen.

Slik skal den bli

Onsdag kveld var fortsatt strålende vær, og fullmånen var fabelaktig flott. Jeg tok tre bilder utover kvelden. Først et bilde i det jeg så den, Videre et bilde en stund ut på kvelden. Siste bilde tok jeg etter klokken viste litt over midnatt. Ta bilde i mørket burde jeg ha bedre utstyr til.

Fullmånen

Noen timer senere

Etter midnatt

I går på torsdag måtte jeg igjen pusle med blomstene på balkongen. Det er trivsel i balkongkassen i år, blomstene strutter av velvære. Skiftet i været med sol og regn er selvsagt gunstig for blomstene.

Blomstene trives
 
Sett fra stuevinduet

I morgen drar jeg sammen med flere fra familien på en ukes tur, Den skal jeg fortelle om i de neste bloggene. Første blogg kommer mandag 1. august.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar