torsdag 10. november 2016

Første uken i november 2016

Vi er ferdige med første uken i siste høstmåned. Alle spør seg hvor tiden blir av, den raser av sted. Torsdag for akkurat en uke siden så jeg ut på måleren som viste - 5, og alle hustak i nærheten var hvitrimet. Da jeg var på vei til trening, møtte jeg på en vannpytt som var frosset til is.

Frost

Is

Men det skulle bli verre. Et par dager etter trodde jeg nesten ikke mine egne øyne. Ute var vinter, og det enda vi har startet på siste høstmåned. Vinteren har startet en måned for tidlig. Bildet under ble den dagen tatt på balkongen.

Vinter!

Mandag morgen var det enda kaldere, for da hadde temperaturen falt til - 8. Det var altfor kaldt for bare å være høst enda. Det var en lys og fin kveldshimmel med en antydning til måne på himmelen, men altfor kaldt. Bildet ble tatt mandag kveld.

Fint, men kaldt
  

Tirsdag var jeg på kino og så filmen om kvinnen som trodde hun var en strålende sopran. En film jeg likte godt, men har fortalt om den før. Under ser vi plakaten.

Filmplakaten

Jeg må nesten ta med om presidentvalget i USA. Jeg var overbevist om at Hillary Clinton ville vinne. Hun hadde alle odds på sin side. Hun hadde mye politisk erfaring, var gift med en tidligere president, henne støttespillere var også mange av de mest berømte og rike kjendiser og filmstjerner. Jeg fikk meg en støkk da jeg så at hun hadde tapt.

Slik er livet
 

 Vinneren var altså Donald Trump. Vi må kunne si at han hadde alle media mot seg, i alle fall her i Norge. Det var kun en håndfull personer som støttet ham her i landet. Slik var det i mange land i Europa. Likevel vant Trump. Meningsmålingene var helt  ute på jordet. Mange amerikanere stemte på Trump, mange av dem var den vanlige borger. Så får vi håpe de får den forandring de ønsker. Vi som sitter utenfor må bare se på hva som skjer videre. Vi får ønske dem lykke til.

Vinneren

I morgen drar jeg på en ukes ferie. Neste blogg kommer lørdag 19. november. 

     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar