mandag 5. mars 2018

Julegaven, mars 2018

Julaften fikk jeg flere gaver som var opplevelser, det visste giverne at jeg ønsket. Fredag skulle jeg åpne en av dem. Jeg og tre andre som også fikk samme gave, samt en av giverne, skulle ut og spise et bedre måltid. Drikke til maten var ikke inkludert.

En av julegavene

Fredag passet det for alle som skulle, og vi møttes på  Bon Lio. Restauranten ligger i et lavt, brunt hus med litt gammel stil. Vi ble vist opp en trapp til andre etasje, der stod bordet vårt klart. Vi startet først med et glass champagne, eller "boblevin" som også skulle drikkes til de to starterne som hadde en spansk vri. Gazpaccio (kald suppe), samt røkt kolje med rødbeter.

Vi er framme
Vi er i gang

Rett nr. 2 hadde et strøk av Peru over seg. Det var sushi, maten kun var kun syrebehandlet. Jeg er ikke så begeistret for sushi, bare noen typer, men dette var så lite at det var overkommelig å spise. Det smakte ikke verst heller.

Sushi

 Rett nr. 3 var krokett laget av kongekrabbe. Dette smakte nydelig. Til denne maten fikk vi hvitvin fra Nord- Spania.

Nr. 3
Fra bordet

Nr. 4 var sjøkreps med grønne, salte urter kalt for havets asparges. Denne retten hadde en sus fra Svartehavet. Rett nr. 5 var Skrei i paprikasaus. 

Sjøkreps
 Nr. 5 Skrei

Rett nr. 6 var piggvar med "gullrotpuré".  Nå tok vi en pause i det vi gikk over til en spansk vin som kom fra Nord- Spania, fra strøket mellom Barcelona og Valencia. Jeg tok et overblikk ned til første etasje. Et spesielt sted.

 Piggvar


Utsikt ned til 1. etasje

Rett nr. 7 var vaktel servert med en filipinsk vri. Nr. 8 var skulder av svin. Til dette drakk vi av den spanske rødvinen. Men nå var jeg ganske så mett.

Vaktel
Rett nr. 8
Det ble mye mat

Desserten var Karamello, den var laget med tre lag karamell, servert med en mynte på toppen. Det er en av de beste desserter jeg har smakt. Til den fikk vi portvin fra Portugal. 

Karamello


Et nydelig måltid, nå var gaven egentlig pakket opp, men så bestilte noen av gjestene ostefat og snacks i tillegg. Håper ikke giverne måtte betale for det. Jeg avsluttet med en Margarita. Det ble et godt måltid. Jeg takker giverne for den flotte julegaven.  

Ostefat

Ekstra
Avslutning




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar