fredag 2. mars 2018

Turen til Kambodsja i februar 2018, del 10

Det var vår siste dag i Sihanoukville. Denne dagen også ble det arrangert tur til en strand, men jeg ville ikke bli med, jeg ville heller se meg litt om på stedet vi var. Jeg var blitt svært plaget av mygg bitt på føttene på denne turen, det startet alt første dagen. De klødde så grassat at det nederste del av føttene hadde flere små sår. Myggen var så liten av man ikke merket noe før det begynte å klø. Jeg fikk god hjelp av en sykepleier som var med. Nå traff jeg henne ved frokosten, og hun sa jeg skulle komme til rommet deres. Mannen hennes sa det var lett å finne, for der hang lapp med Sykestue på. Da jeg kom til rommet deres måtte jeg le, for der hang lappen. Selvsagt var det en spøk, men denne damen hjalp meg flere ganger med myggstikkene.

Den reddende engel

Jeg slappet litt av i salongen ved resepsjonen før jeg dro på en liten ekspedisjon i området. Denne salongen var fineste rommet på hotellet med solide, lyse møbler. Baren var en liten disk bort i et hjørne, men man kunne sitte i de solide møblene rett ved.

Ved resepsjonen

Jeg gikk motsatt vei enn mot sjøen, og kom til en rundkjøring som hadde en staselig statue av en løve i gullfarge. Litt bortenfor var et bygg under oppsetting, men det så ut for at mye stod igjen i alle fall med veier og fortau. Jeg snudde og kom da forbi flere bygg som virket kinesisk i stilen. Det stemte nok at kineserne hadde kjøpt opp mye av området her.

Rundkjøringen

Kinesisk gjestehust

Jeg gikk nå nedover mot havet, og da hørte jeg noen som ropte. Det var en dame fra reisefølget som også hadde bestemt seg for å ikke dra på stranden. Nå spaserte vi sammen nedover bakken. De har en del å ordne på før stedet er helt presentabelt, mente jeg.

Nær hotellet
 På vei nedover

Mye å ordne på
parkeringsplassen

Nede ved sjøen satte vi oss på en utekafé, om lag der vi var dagen før. Været var fint, men varmt, så vi satte oss i skyggen med en forfriskning. Her var greit å sitte og se på havet og på omgivelsene.

Utsikt

Strand og hav

Forfriskninger

På vei til hotellet

Vi spiste lunsj rett her nede ved vannkanten. Så ruslet vi tilbake til hotellet. Det var godt å komme seg tilbake til hotellet og slappe av. Om kvelden skulle vi på avskjedsmiddag, og det ble på samme sted som første kvelden her. Da vi var på plass ved langbordet, ble det tale av lokalguiden blant annet. 
Lokalguiden
Ved bordet
L

 Lokalguiden og guiden Alec



Avskjedsmiddag

Det ble taler
Blide gjester

Samme gutten vi hadde sett første kvelden var i sving med faklene denne kvelden også, dermed ble det underholdning for alle som var ved stranden. Like flott å se igjen.

Gutten med faklene

På slutten av middagen ble det besluttet å sende opp en kinesisk lykt, en kar solgte det og gjorde klar for å sende den opp i luften, og den for svevende av sted. Så løste selskapet seg opp etter hvert. Det var snart slutt på vår siste kveld her i Kambodsja.

Sjefen for den
svevende lykten

Lykten svevet av sted
A

Avskjedsmiddagen nærmer
seg avslutning

Kvelden snart over
Siste del i morgen.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar