onsdag 20. juni 2018

Over halvveis i juni 2018

En ting er sikkert, tiden går. En dag i starten på juni hadde jeg en merkelig opplevelse. Jeg satt her i datarommet og skrev da jeg plutselig så en liten fugl rett utenfor. Etter en liten stund kom den tilbake og viste meg det den hadde i nebbet. Så forsvant den en stund, så tilbake utenfor vinduet, slik holdt den på ganske lenge. Til slutt kom jeg på å ta bilde, men forsiktig for ikke å skremme den. Jeg fikk to bilder, men den må ha merket det, for den forsvant.

Fuglen
Tilbake med fangsten


 En dag jeg var på vei til busstoppet så jeg nypebusker der flere blomster var kommet ut. Da jeg gikk trimturer over Skaret da jeg bodde på Sunnmøre, spiste jeg iblant nyper som var modne og fine.
Jeg må nevne været, vi hadde om lag en måned med strålende vær uten nedbør. Andre bildet under er tatt kl. 22.00 om kvelden, temperaturen var 22 pluss.

Nypebusk

Fin kveld

 Som jeg har fortalt før grillet vi hver lørdag  siden sommeren kom svært tidlig, jeg tenkte at værgudene hadde hoppet over våren. Bildene under er fra den fjerde grillingen til nå. Det var så varmt at vi kunne ikke sitte på verandaen, i starten sa satt vi på terrassen bak huset.

Pratestund i skyggen

 Ung dame

Grillmaten klar

Søndag 10. juni var vi på uteforestilling med Ibsens: Peer Gynt. Det har jeg fortalt om, så jeg tar kun med et par bilder. Så kom værskifte. Endelig fikk blomster og bønder det de hadde ventet på, regn var i vente.

Fra Peer Gynt

 Peer Gynt

Så kom skyene

Torsdag 14. juni åpnet VM i fotball i Russland. Kampene skal foregå i flere byer i det kjempestore landet. Men åpningen var i Moskva. Showet var i gang da jeg slo på tv. Robbie Williams var i full sving på scenen. Så kom Putin på scenen og åpnet VM offisielt.

Robbie Williams


Flott åpning
Så kom Putin


En dame fra familien skulle komme til lørdagskaffe, men jeg fikk beskjed om ikke i servere noe med mel i. Ingen kaker, for den slanke linje skulle tilbake før sommerferien. Jeg spurte om jeg kunne servere is og bær. Jeg fikk med et nødskrik lov til det. Denne ettermiddagen spilte Island sin første kamp i VM. De spilte mot Argentina, og jeg holdt på å få hakeslepp da de klarte uavgjort. Tenk lille Island med 340 000 innbyggere å ta av, mens Argentina har 44 millioner. Men som en kommentator skrev i Aftenposten: På banen er det 11 mot 11.

Kun is og bær!

Islendingene jubler


Kampen over

Pressen vil ha sitt

Søndag kom først haglbyger, så rant regnet ned. Nå tenkte jeg at bøndene ble glade, jordene fikk vann. Nå trengte virkelig jorden vann, men hagl i juni er litt uvant. Men været har vært stabilt i en måned med sol og varme. I det siste har det skiftet litt mellom skyer og sol. I går var været fint.
Så får vi se hva resten av juni har å by på.

Søndag haglet det

 Tirsdag fint

       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar